Hlavní obsah

V interiéru nové Škody Octavia se odehrála revoluce. Na své si přijde český národ chalupářů

Rozhovor s Jakubem Rejlkem z pořadu Garáž.cz o nové Octavii.Video: Anita Baselová, Seznam Zprávy

 

Reklama

Největší tuzemská automobilka představila model Octavia čtvrté generace. Oslovit by mohl milovníky silných motorů i alternativních pohonů. Na čistě elektrickou verzi si ale zákazníci budou muset počkat – Škodovka totiž nemůže předběhnout mateřský Volkswagen.

Článek

Škoda Octavia je nejprodávanějším vozem v České republice: mladoboleslavská automobilka jich v minulých letech prodala každoročně zhruba 400 tisíc. Třetí generace tvořila přibližně třetinu celkových prodejů značky. Představení nového, čtvrtého modelu proto očekávala řada Čechů s napětím.

Jakub Rejlek z pořadu Garáž.cz, který měl možnost novou Octavii vyzkoušet, říká, že je překvapivá především svým designem. Ubylo tlačítek a přibylo dotykových displejů. „Octavia čtvrté generace bude dělat velké vrásky mateřskému Volkswagenu. V interiéru se odehrála revoluce, přibyly dva výrazné dotykové displeje a dvouramenný volant, jako je u luxusní limuzíny Mercedes S. Celkově interiér působí kvalitně a luxusně,“ vysvětluje.

Jak šel čas s Octavií.Video: Jan Marek

Nový model nejtypičtějšího českého auta sází i na širokou nabídka pohonů. Elektrická Octavia však v portfoliu ještě není. „Čeká se na uvedení prvního čistě elektrického Volkswagenu ID3, který bude představen v létě. Škodovka logicky nemůže přijít s prvním elektromobilem před Volkswagenem. Můžeme proto počítat s tím, že plně elektrický vůz ID3 může Škoda Auto představit zhruba půl roku po Volkswagenu,“ komentuje situaci kolem elektromobilů Rejlek.

Dalším důvodem, proč Škodovky ještě nejsou plně elektrické, je podle něj skutečnost, že evropští výrobci automobilů potřebují více času na vývoj. Nemohou si dovolit vypustit něco nefunkčního nebo nehotového, třeba oproti mladé americké Tesle se ohlížejí i na historii.

Škoda Auto je také jednou z mála značek, které se nenechaly ovlivnit stále rostoucí oblíbeností vozů SUV, a v její nabídce převládá liftback a combi. „Myslím si, že Octavia přetrvává i z toho důvodu, že jsme národ chalupářů. Všichni řeší hlavně velikost zavazadlového prostoru. V tom Škodovka zvítězí oproti SUV, které je sice celkově vyšší, ale nemá větší úložný prostor než Octavia Combi,“ říká Jakub Rejlek.

Jak dodává, kromě čistě elektrického vozu se dá od mladoboleslavské automobilky v příštích letech očekávat i důraz na stále oblíbenější crossover a kombinovaný hybrid.

Reklama

Doporučované