Hlavní obsah

V kožichu či s cigaretou už ne. Tereza Maxová si reklamu pečlivě vybírá

Celý díl magazínu Ženský byznys, s hlavním hostem Terezou Maxovou. (Video: Petra Krmelová, Seznam Zprávy)

7. 1. 15:00

Modelka Tereza Maxová, jejíž kariéru odstartoval odjezd do Paříže těsně před sametovou revolucí v září 1989, byla hostem pořadu Ženský byznys na Seznamu. Před čtvrtrokem se s rodinou přestěhovala z Monaka zpět do České republiky. Díky tomu má blíž k nadaci, kterou založila a která nese její jméno. V tuzemsku je navíc tváří několika značek.

Článek

V současnosti ji můžete vidět na billboardech se skleničkou staroplzeneckého Bohemia Sektu nebo na reklamách kosmetiky Astrid. Reprezentovat právě českou značku prý Tereza Maxová dlouho toužila. „Je to tím, že jsem patriot a Čechy považuju za svůj domov. Takže když mě oslovila Bohemka, hned bylo jasno,“ vysvětluje host pořadu Ženský byznys Petry Krmelové.

„Když jsem v 90. letech začínala, člověk vlastně nevěděl. Jestli jste dělala Chanel nebo pletené svetry, tehdy to byla doba sladké nevědomosti. Následovala jsem prostě názor agentury nebo člověka, který mě reprezentoval, a moc jsem o tom nepřemýšlela. Je pravda, že postupem času chtěl člověk reprezentovat jen ty značky, kterým důvěřuje. Takže jsem například úplně přestala dělat reklamy na kožichy, na cigarety,“ říká modelka.

Tereza Maxová

Narodila se 31. 8. 1971 v Pardubicích.

Po maturitě na Gymnáziu Budějovická v Praze v roce 1989 byla přijata ke studiu na Právnické fakultě Univerzity Karlovy.

V září 1989 však odjela do Paříže, kde odstartovala kariéru modelky.

Objevila se na titulní straně britského Vogue, na předních stranách časopisů Elle, Marie Claire a Glamour.

Prošla se po všech významných přehlídkových molech – Dior, Chanel, Prada, Gucci, YSL, Ralph Lauren.

Byla tváří reklamních kampaní značek Karl Lagerfeld, Donna Karan, Hermés, La Perla, Vichy či L‘Oréal.

V roce 1996 založila Nadaci Terezy Maxové dětem.

Má tři děti, jejím druhým manželem je turecký podnikatel Burak Oymen.

Prozradila také, o jak vysoké si říká honoráře. „Ze začátku jsem spoustu odměn věnovala nadaci, takže jsem si říkala klidně i o vyšší honorář a věnovala ho na dobrou věc. Myslím si, že člověk má svou cenu, a je důležité si o tu cenu říct. Samozřejmě je jednodušší, když to za vás dělá agent, když si o vyšší honorář neříkáte sama. Ale značky, které reprezentuji, jsou ty, které používám a kterým věřím,“ doplňuje pro Seznam Zprávy ikona mezi modelkami. Jak dodává, honoráře za propůjčení tváře pro reklamu se pohybují i v milionech korun, pokud jde o dlouhodobější spolupráci.

O Harrym mluví nerada a opatrně

Tereza Maxová je jednou ze dvou Češek, které dostaly pozvání na svatbu, když se ženil princ Harry. Pro zajímavost – také druhá Češka, Gabriela Peacock, se dříve pohybovala v modelingu. Dnes coby výživová specialistka radí se stravováním i členům královské rodiny.

„Přátelé jsme už dlouhou dobu. Tihle lidé si velmi chrání své soukromí a vědí, že se s vámi můžou bavit o normálních věcech a že to nebudete posílat dál,“ vysvětluje zakladatelka Nadace Terezy Maxové, jak se na britské královské svatbě ocitla. „Můj manžel šel na severní pól – a se stejným průvodcem, s jakým šel právě Harry s handicapovanými vojáky. A průvodce Inge nás vlastně propojil,“ vypráví.

„Byli jsme rádi, že jsme na svatbě, ale myslím, že to opravdu nebylo o známých osobnostech. Třeba večer tam už bylo skutečně málo lidí, byl to vážně blízký okruh přátel a rodina,“ dodává.

Byznys v manželově Turecku

Modelčin manžel, turecký realitní magnát Burak Oymen, postavil na jihu Turecka luxusní resort a pobřežní letovisko Kaplankaya. Tereza Maxová se na „duši“ letoviska významně podílela. Především na konceptu restaurace Anhinga na pobřeží a interiérech Club Housu, který navrhl známý architekt Carlos Ferrater a dnes slouží jako „guest house“, bar, restaurace a kanceláře.

Komplex nacházející se v regionu Milas v Turecku v oblasti Egejského moře se bude rozšiřovat o další hotely a přístav. Klienty je tam možné dopravit i soukromou jachtou nebo vrtulníkem.

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Doporučené