Vědci v Číně objevili nový opičí druh. Dostal jméno po postavě z Hvězdných válek

Vědci v Číně objevili nový druh gibona huloka. Jmenuje se Skywalker

Vědci v Číně po dlouhých letech zkoumání objevili a popsali, co v základních znacích odlišuje gibona huloka od ostatních gibonů.

Výsledná studie byla publikována v časopise American Journal of Primatology a vědci v ní také uvedli nové jméno objeveného druhu: Skywalker hoolock gibbon.

Po hlavní postavě Hvězdných válek Luku Skywalkerovi byl jeden z nejchlupatějších a největších druhů gibonů pojmenován prý proto, že příslušný čínský znak tohoto druhu gibona se do angličtiny překládá jako „Heaven movement” neboli „nebeský pohyb”.

A také proto, že vědci v čínském týmu jsou fanoušky oblíbené filmové série.

Gibon hulok žije především v oblastech Bangladéše, Indie a Barmy. Většinu času tráví v korunách stromů jako ostatní giboni, přesto vědecký tým začal tušit, že zvířata, která sleduje v čínské provincii Jün-nan, jsou poněkud neobvyklá.

Na rozdíl od tradičního gibona huloka se nově pojmenovaní Skywalkeři lišili ve vzhledu a vydávaných zvucích. Tým vědců provedl kompletní fyzické a genetické srovnání, které potvrdilo, že se skutečně v případě zkoumaných gibonů jedná o nový druh.

„V této oblasti poklesla populace celé řady druhů, mnoho jich také úplně vyhynulo, a to z důvodu ztráty přirozeného prostředí a obecného přelidnění. Proto jsme moc rádi, když v čínském pralese vidíme něco tak neobvyklého jako je vzácný gibon, konkrétně úplně nový druh,” řekl BBC doktor Sam Turvey, který se na výzkumu podílel.

Jméno nového opičího druhu neuniklo ani představiteli Skywalkera, americkému herci Marku Hamillovi. Ten na svém twitterovém účtu uvedl, že je na svého opičího druha pyšný.