Hlavní obsah

Výstaviště Praha mění svou vizuální identitu

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační snímek.

Reklama

3. 7. 2020 23:07

Výstaviště Praha v sedmé městské části mění svou vizuální identitu. Nový vizuální styl se sloganem Na Výstavišti se promítne do navigace v areálu, externí a interní komunikace a rovněž do propagačních materiálů.

Článek

Autory je trojice designérů Tereza Hejmová, Štěpán Malovec, Martin Odehnal, kteří zvítězili v designérské soutěži. ČTK to dnes sdělila mluvčí Výstaviště Jana Klapka Rechlíková. Firma Výstaviště Praha je vlastněná hlavním městem, které jí areál v Bubenči pronajímá. Postaveno bylo v roce 1891 při příležitosti Jubilejní zemské výstavy.

„Výstaviště Praha je víceúčelovým areálem. Každá akce má svůj styl a obsah, každá je zaměřená na jinou skupinu návštěvníků, všechny se ale konají u nás na Výstavišti. Proto jsme se rozhodli hledat společnou linii, vizuální styl. Cítíme potřebu udělat z Výstaviště značku, která je na první pohled jasně identifikovatelná, a která podtrhne celkovou proměnu, kterou Výstaviště prochází,“ uvedl předseda představenstva Tomáš Hübl.

Slovo výstaviště je podle vítězů soutěže vzhledem k proměně a budoucí funkci areálu spíše okrajové a nevystihuje jeho podstatu a rozsah. Zároveň jde ale o zažitý pojem. „Naší snahou je z původního názvu udělat název místní, jednoduchým přidáním předložky ́na ́,“ uvedli vítězové.

Podle marketingové ředitelky Mileny Mauricové je vizuál jednoduchý, ale jasný a zřetelný. „Je možné s ním velmi dobře pracovat, umožňuje využití v různých tónech komunikace, od vážnějších po lehčí s vtipem. Současně si uvědomujeme, že čím menším rozpočtem na podporu akcí a reklamu disponujeme, tím výraznější a jasnější komunikační styl potřebujeme,“ uvedla.

Nové logo a vizuály vzešly z dvoukolové soutěže vypsané na začátku letošního roku. Prvního kola se zúčastnilo osm designérů a studií, z nichž tři návrhy postoupily do druhého kola. Takzvané skicovné pro vítěze činilo 40.000 korun. Vítězná trojice nyní začne postupně předělávat veškerou vizuální prezentaci Výstaviště. Maximální cena za všechny součásti zakázky bude 750.000 korun.

Výstaviště Praha loni investovalo do úprav areálu více než 130 milionů korun. Ve spodní části vznikla nová sportoviště a areál se propojil se Stromovkou. Otevřely se také opravené restaurace, vznikl gastropavilon a byla dokončena první část oprav Křižíkovy fontány. Letos je v plánu kromě Křižíkových pavilonů oprava divadla Spirála a má začít dostavba Průmyslového paláce.

Společnost loni hospodařila se ziskem 35,23 milionu korun, což je meziročně zhruba o pět milionů více. Základní kapitál společnosti je 104,77 milionu. Kvůli koronaviru očekává vedení firmy letos propad hospodaření v řádu desítek milionů korun.

Sdílejte článek

Reklama

Související témata:
Slogan

Doporučované