Hlavní obsah

Za co Češi utrácí covidové úspory? Za pohory, už zdražují

Ceny za turistické vybavení se zvednou. Rozhovor s Ondřejem Johanovským, šéfem Hudy Sportu. (Video: Seznam Zprávy)

 

Reklama

21. 8. 15:42

Firma Hudy Sport ustála koronavirovou pandemii bez ztrát, pomohly jí investice do e-shopu. Nahoru šel především prodej obuvi.

Článek

Srpnový podvečer, počasí nic moc. Přesto proudí kolem obchodu s turistickým vybavením v Hřensku dost lidí. Češi totiž letos zhusta tráví dovolené v tuzemsku a i na tržbách Hudy Sportu je to znát.

„Vidíme zvýšený zájem o turistické vybavení, o výstroj. Je to cítit na obratech. Bavíme se o nárůstu v desítkách procent,“ potvrzuje Ondřej Johanovský, ředitel Hudy Sportu, v první prodejně, kterou Hudy Sport v 90. letech otevřel.

Pro řadu Čechů jsou přitom outdoorové svršky i obuv běžnou uniformou i do města: lyžařská bunda, goretexové boty a sportovní kapsáče.

„Je to dáno historicky. Turistický klub je v Česku více než 100 let a i pískovcové lezení tu má velkou tradici. Když jsme byli zavření za oponou, ven se nemohlo, šlo cestovat jen po Česku. Takto to vzniklo,“ míní Ondřej Johanovský. A během pandemie utíkali Češi do přírody dvojnásob.

Ondřej Johanovský

  • 2005 až 2007 generální ředitel Rock Empire
  • od roku 2007 generální ředitel HUDYsport
  • horolezec a sportovní nadšenec

Outdoorové vybavení už zdražuje

Kdo má nohy, kupoval pohorky. „Se zvýšeným zájmem o turistiku šla celá skupina obuvi nahoru, moderní designové barevné boty i klasické kožené,“ upřesňuje šéf sítě outdoorových prodejen, která na českém trhu funguje už 31 let.

S tím se ovšem pojí zdražování, cenovky se přepisují směrem nahoru nejen u turistických bot, ale u veškeré outdoorové výbavy a sportovních potřeb.

„Nejsme osamělý ostrov v ekonomice. Bohužel to stejným dílem postihne outdoor i sportovní vybavení. Materiály na vstupu se zdražují, inflace, mzdy rostou, ceny nemovitostí. To vše se projeví v konečné ceně,“ upozorňuje Ondřej Johanovský.

HUDYsport

  • maloobchodní síť prodejen outdoorového s sportovního vybavení
  • založena v roce 1990 pod vedením horolezce Jindřicha Hudečka
  • má 35 prodejen, z toho čtyři na Slovensku

Po covidu stejně silní jako před ním

Pandemická uzávěra byla pro Hudy Sport zkouškou. Boty si klienti potřebují vyzkoušet, stan prohlédnout a spacák osahat.

Po počátečních rozpacích loni v březnu se spokojili s e-shopem. „Propad se podařilo dorovnat díky investicím do e-shopu. Hudy Sport covidovou dobu ustál bez ztráty pozice. Stejně jako jsme do pandemie vstupovali, tak jsme z ní vystoupili. Nedošlo k oslabení,“ shrnuje Johanovský. Propad tak zaznamenali jen u oblečení.

Hudy Sport provozuje 35 prodejen, z toho čtyři na Slovensku. Prodavači jsou buď přímo horolezci, nebo sportovci. „Dbáme na výběr lidí, aby zapadli do kolektivu a byli z oboru. Aby měli k produktům nějaký vztah,“ popisuje šéf Hudy Sportu. S výběrem sortimentu radili během uzávěry alespoň on-line.

Sdílejte článek

Reklama

Související témata:

Doporučované