Hlavní obsah

Za nejpopulárnějším instagramovým příspěvkem všech dob je duševní nemoc

Nové video s vajíčkem upozorňuje na tlak způsobený sociálními sítěmi.Video: Instagram

 

Reklama

Autor příspěvku, který získal na Instagramu vůbec nejvíc „lajků“ v historii, původně nechtěl nic propagovat. Nyní však novým videem poukazuje na otázku duševního zdraví.

Článek

Fotka vajíčka, která je s více než 52 miliony „lajků“ vůbec nejpopulárnějším příspěvkem na Instagramu, je součástí kampaně na podporu duševního zdraví. Vyšlo to najevo díky novému videu s praskajícím vejcem. To nabádá lidi, kteří se kvůli sociálním sítím cítí pod tlakem, aby vyhledali odbornou pomoc.

Nové video bylo poprvé zveřejněno na platformě ZULU u příležitosti Super Bowlu, finále NFL v americkém fotbale. V pondělí se objevilo na instagramovém účtu world_record_egg. Video odkazuje na webovou stránku, která doporučuje organizace zabývající se duševním zdravím. Za Českou republiku na seznamu figuruje Linka bezpečí a Modrá linka.

Původní fotka vejce pojmenovaného Eugene byla na Instagramu publikována 4. ledna. Cílem příspěvku bylo získat co nejvíc „lajků“. Prvenství na Instagramu do té doby držela americká televizní celebrita Kylie Jennerová, fotka její novorozené dcery Stormi se líbila 18 milionům lidí. Tuto hranici fotka vejce překonala za devět dní a nyní má více než 52 milionů „lajků“.

O tom, kdo za stránkou stojí, se spekulovalo od ledna. K nápadu se později přihlásil 29letý britský kreativec Chris Godfrey. Uvedl, že s dalšími dvěma lidmi na síti nechtěli nic propagovat a šlo jim jenom o to získat co největší počet „lajků“. Nyní má celý účet 10 milionů sledujících a zatím není jasné, jestli tým plánuje další kampaně.

Reklama

Doporučované