Hlavní obsah

Amsterdam brojí proti mladým opilým Britům. Radnice chce změnit obraz města

Foto: Peter de Jong, ČTK, AP

Podniky budou v Amsterdamu muset zavírat dříve, radnice jim omezí pracovní dobu.

Reklama

Amsterdamská radnice zakáže kouření marihuany na veřejnosti a omezí otevírací dobu podniků včetně těch ve Čtvrti červených luceren. Lákat chce spíš na kulturu a historii.

Článek

Vedení Amsterdamu spustilo kampaň, která má za úkol změnit tvář města. Cílí na mladé Brity, již město navštěvují primárně kvůli nočnímu životu. Kampaň oslovuje muže ve věku 18 až 35 let. Úřady ji spustí ve Velké Británii, poté v Nizozemsku a pak se rozšíří do dalších zemí.

Vedení nejslavnějšího nizozemského města vytvořilo pro kampaň dvě videa, která vyobrazují špatné příklady, jak se mladí Britové ve městě chovají. V prvním videu muž skončí za mřížemi kvůli výtržnostem, ve druhém se jiný muž ocitne v nemocnici kvůli předávkování.

Videa se zobrazí ve vyhledávání na internetu v případě, že uživatel vyhledá hesla jako „levné hotely v Amsterdamu“, „rozlučka se svobodou v Amsterdamu“, atd.

Cílem radnice je změnit tvář města a zlepšit životní úroveň v něm. Podle tamních obyvatel je město kvůli náporu turistů přelidněné a život v něm je často velmi nepohodlný. Zároveň chtějí úředníci odstranit nálepku Amsterdamu jako „party města“.

Napadení německých turistů v Izraeli a omezení pro turisty v Grónsku

Němečtí turisté si v Tel Avivu zapůjčili sdílené vozidlo skrze tzv. carsharing - vůz měl tedy izraelskou poznávací značku. Z incidentu vyvázli jen s drobnými zraněními.

Grónské město Ilulissatu znají turisté jako místo, kam se jezdí za ledovci. Tamní úřady ovšem trápí dopady globálního oteplování na křehké životní prostředí.

Jejich cílem je udělat z města cíl primárně pro rodiny s dětmi a turisty, které láká historie či architektura.

Nová kampaň je v kontrastu s dřívější kampaní, která turisty do města lákala právě na divoký noční život.

Zákaz kouření marihuany na veřejnosti

„Turisté jsou pořád vítáni, jen ne v případě, když se chovají nevhodně,“ řekl Sofyan Mbarki, člen vedení města, během tiskové konference. Kampaň jde ruku v ruce s novými opatřeními, která do značné míry omezují pobyt turistů, kteří jedou do města především za zábavou.

Otevírací doba podniků ve známé čtvrti Red Light District (Čtvrť červených luceren) bude zkrácena z 6:00 na 3:00 v noci. To nesou nelibě pracovnice v tamních podnicích, podle kterých jim nová pracovní doba snižuje možný zisk. Negativně se staví také proti možným plánům přesunout známou čtvrť mimo centrum města.

Bary a hospody se mají nově zavírat ve 2:00 v noci. Od května bude zakázané kouřit marihuanu na veřejnosti. Politici dokonce zvažují, že zakážou prodejnám s marihuanou prodej cizincům.

Nové plány města, jak omezit řádění mladých turistů, mají také své kritiky. Někteří kampaň vnímají jako diskriminační a založenou na nespravedlivých stereotypech.

Podle Marca Lemmerse, exekutivního ředitele Conscious Hotels, který propaguje zodpovědný turismus, je kampaň příliš negativní. Byznysmen by uvítal více pozitivní tón. Zároveň se bojí, že kampaň poškodí obraz celého Nizozemska.

„Chtějí získat peníze od rodin a muzeí, ale vědí, že marihuana a čtvrť Red light district udržují město v provozu,“ napsala na sociální sítě jedna ke kampani skeptická uživatelka, již citovala stanice BBC.

Amsterdam je jedním z nejnavštěvovanějších měst na světě. Ročně město navštíví okolo 20 milionů turistů, včetně 1 milionu Britů. Počet obyvatel Amsterdamu je 883 tisíc.

Reklama

Doporučované