Hlavní obsah

Albatros hlásí růst i další expanzi. K úspěchu mu pomohl i nový Nesbø

Foto: Seznam.cz

Albatros hodlá posilovat na španělském trhu, kde se mu daří.

13. 1. 15:09

Albatros, jednička na tuzemském knižním trhu, i v roce 2019 rostl a expandoval. Finanční rok společnosti trvá od července do června, ale už teď je podle spolumajitelky Albatros Media Silke Horákové jasné, že se firmě dařilo. Uvedla to pro Seznam Zprávy.

Článek

„Srovnáme-li výkon skupiny Albatros Media v kalendářním roce 2019 s rokem 2018, počet nově vydaných publikací ve všech jazycích byl loni 2 567, z toho v češtině 1 704 a ve slovenštině 404. V roce 2018 to bylo 2 363 novinek, z toho 1 854 v češtině a 424 ve slovenštině,“ upřesnila Silke Horáková s tím, že konsolidovaný obrat v roce 2019 činil 1,0675 miliardy korun. O rok dříve to bylo 972,6 milionu.

Bestsellery roku: Kovy nebo Nesbø

Jak dodala, úspěch přinesla mimo jiné akvizice nakladatelství Domino nebo vydání několika unikátních velkoformátových luxusních publikací, jako Slovanská epopej nebo druhý díl Kroniky první republiky.

„Uskutečnili jsme také několik inovativních projektů – spustili jsme novou aplikaci publikující příběhy na pokračování StoryMe, rozvíjeli jsme také chat fiction aplikaci Storki a především platformu kombinující self-publishing a crowdfunding Pointa. Rovněž jsme vydali několik mimořádných bestsellerů, mezi které patřil například Nůž Joa Nesbøho, Smrtící bílá Roberta Galbraitha a v neposlední řadě iPohádka od Karla Kovyho Kováře,“ doplnila výčet úspěšných projektů spolumajitelka skupiny.

Český knižní trh v roce 2018

Celkový počet vydaných titulů v ČR za rok 2018: 15 500 (tedy zhruba o 200 titulů více než v roce 2017)

Suma za prodané knihy 2018: 8,3 miliardy korun (meziročně o 250 milionů korun více)

Velká nakladatelství

1. Albatros Media

2. Euromedia Group, vlastní např. Luxor

Zdroj: Svaz českých knihkupců a nakladatelů

Co přesně je bestseller, vysvětlil nedávno v pořadu Byznys zblízka Zuzany Hodkové Lukáš Novák, výkonný ředitel nakladatelství Euromedia Group: „Jako bestseller se v Česku označuje kniha, které se prodalo více než deset tisíc kusů. To jsou čísla, ke kterým pomůže šikovný marketing. Pak je ale takzvaný superbestseller, tedy padesát tisíc prodaných kusů a více. Tam už nezáleží jen na marketingu. Taková kniha musí být perfektní a čtenářům se musí líbit.“

Jedním z autorů, který na extrémně vysoká čísla dosáhne, je momentálně spisovatel Patrik Hartl. Jeho knihy Nejlepší víkend prodalo nakladatelství Euromedia Group 150 tisíc kusů.

V Česku ročně vychází na 15,5 tisíce knižních titulů, vyplývá z výroční zprávy Svazu českých knihkupců a nakladatelů. Daří se hlavně dětským knihám – ty tvoří zhruba 14 procent z veškeré produkce. Češi také za knihy utrácejí víc než dříve. Předloni to bylo přibližně 8,3 miliardy korun, v roce 2017 o 250 milionů méně.

Plány Albatrosu: zahraniční expanze

Albatros Media plánuje v roce 2020 pokračovat v posilování tržní pozice i v rozvojových projektech. „Jedním z nejdůležitějších je zahraniční expanze, protože v zahraničí vidíme značný prostor pro růst. Dosud jsme se soustředili především na prodej licencí zahraničním vydavatelům, ale v rámci strategického plánu začínáme také vydávat cizojazyčné verze publikací a vstupovat s nimi přímo na zahraniční trhy,“ řekla Seznamu Horáková. Tato strategie podle ní přináší zcela nové možnosti realizace pro české autory a ilustrátory, jejichž díla dokáže Albatros uvádět nejen na českém a slovenském trhu, ale postupně také na řadě dalších trhů.

„V rámci tohoto projektu jsme již loni realizovali pilotní vydání první desítky titulů ve španělštině. Vstup na španělský trh proběhl nadmíru úspěšně, v zemi tedy plánujeme své aktivity dále posilovat a budeme usilovat i o vstup na další trhy,“ prozrazuje spolumajitelka Albatros Media.

„Investovali jsme i do nových skladových technologií, například do pásového dopravníku a technologie systému řízeného skladu v logistickém areálu, díky čemuž jsme zvládli expedici i v předvánočních měsících bez zpoždění a komplikací,“ dodává.

Pro rok 2020 plánují řadu dalších projektů. Soustředí se na e-commerce, hodlají posilovat postavení lídra trhu s elektronickými knihami a posilovat pozici v segmentu audioknih.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučené