Hlavní obsah

Covid byl příležitost k ozdravení firmy, říká zakladatel řetězce kaváren

Foto: Miloš Čermák, Seznam Zprávy

Nejhorší byly první dva měsíce pandemie, nevěděli jsme, co přijde, vzpomíná v podcastu Janák.

Reklama

Článek

Po změně režimu v roce 1989 věděl Jan Janák jistě jedinou věc: Že chce podnikat. V jakém oboru? To mu bylo celkem jedno. Že to nakonec bylo takzvané gastro, byla náhoda. Kdyby byl dnes v podobné situaci, možná by si vybral něco jiného.

Baví ho budovat cokoli, co lidem přináší radost. A peníze? „Bez čísel to nejde, ta musí být černá. Ale zas tak důležitá nejsou,“ říká.

Vybudoval s bratrem a dalším společníkem síť restaurací, kterou před pár lety prodal. Vybudoval také síť kaváren, která sice během covidu zavřela pobočky v Praze, ale jinde se jí v Česku daří. Dnes buduje doma v garáži obytné auto. Koncem ledna by ho měl mít hotové a vyrazit s manželkou na první výlet.

Jan Janák se z vedení řetězce kaváren CrossCafe stáhl už před covidem, ale právě pandemie a proticovidová opatření ho zase trochu vtáhly „do hry“. Dnes se práci v CrossCafe věnuje maximálně jeden den v týdnu.

Když jsem s ním dělal před sedmi lety rozhovor pro Hospodářské noviny, tvrdil, že firmu převezmou jeho dospělé děti. Ale to se nestalo. Proč? Samozřejmě jsem se zeptal.

A také na to, jak se u něj projevila krize středního věku, v čem je opravdu dobrý (ale k ničemu užitečnému to není) a jak je možné, že všichni mluví o krizi a nadcházejících zlých časech, ale kavárny CrossCafe měly letos na podzim největší tržby v historii.

Přeju příjemný poslech.

Jedno procento

Co byste dělali, kdyby vám v telefonu zbývalo jen poslední procento baterie? Jaká je vaše nebezpečná myšlenka? Bude za deset let svět lepší, nebo horší než dnes? Jedno procento je podcast Miloše Čermáka s lidmi, kteří ho zajímají a baví.

Vychází na Seznam Zprávách, na Spotify, v Apple Podcasts a dalších aplikacích.

Archiv Jednoho procenta najdete tady, další podcasty Seznam Zpráv tady. Co máme zlepšit? Který díl vás bavil nejvíc? Své postřehy, podněty a tipy nám můžete posílat na audio@sz.cz.

Reklama

Doporučované