Hlavní obsah

Černá vdova splnila misi. Nalila do pokladen kin miliony dolarů

Foto: Jay Maidment, Marvel Studios 2021

Scarlet Johanssonová v roli Black Widow.

Reklama

Black Widow vydělává nejvíce peněz ze všech filmů, které se během pandemie dostaly do kin. Premiéra filmu od Marvelu zajišťuje biografům po celém světě miliony dolarů. Úspěch má i na streamovací platformě Disney+.

Článek

Nejnovější marvelovka Black Widow si pro sebe uzmula korunu nejúspěšnějšího pandemického snímku.

Během víkendové premiéry přisypala do pokladen amerických kin 80 milionů dolarů. To je podle CNBC nejvíce ze všech filmů, které vstoupily do kin během pandemie covidu-19. Kromě toho si Black Widow připsala 78 milionů dolarů z prodeje vstupenek v ostatních zemích.

Černá vdova tak zastínila předchozí rekord filmu Rychle a zběsile 9 od studia Universal Pictures. Ten minulý měsíc utržil během tří dnů 70 milionů dolarů.

Před víkendem analytici předpovídali, že by Black Widow mohla utržit právě 80 milionů dolarů. Vysoké prodeje vstupenek v předprodeji naznačovaly, že by snímek mohl dosáhnout ještě vyššího zisku, a to i v případě, pokud by debutoval ve stejný den na streamovací platformě Disney+ za 30 dolarů (650 korun).

Snímek uspěl i na Disney+, která během pandemie začala prodávat filmy, které zároveň putují do kin. Díky této politice, která se však provozovatelům kinosálů příliš nezamlouvá, se filmy dostanou i do zemí, které kvůli koronaviru drží kina zavřená. To se USA vůbec netýká, podle odhadů zářila o víkendu stříbrná plátna v 81 procentech kinosálů.

Společnost Walt Disney poprvé odhalila, že z prodeje filmů prostřednictvím služby Disney+ Premier Access získala díky Black Widow globálně přes 60 milionů dolarů.

„Jde o bezprecedentní způsob informování o tržbách za premiérový víkend filmu, ale společnost Disney si zaslouží uznání za to, že uvedla, co bylo generováno skutečnými tržbami a co vydělala ze streamování,“ říká hlavní analytik společnosti Boxoffice Shawn Robbins.

„Doufejme, že se tím nastaví standard pro ještě větší transparentnost v celém odvětví, ale je nezbytné si zachovat nadhled nad jedinečnými okolnostmi a dobou, ve které žijeme.“

Hodnota značky Marvel Cinematic Universe, pod kterou filmy jako Black Widow vznikají, je podle mediálního analytika společnosti Comscore Paula Dergarabediana téměř bezkonkurenční a odráží se v historických tržbách. „Proto by nemělo být žádným překvapením, že debut Black Widow byl teď největší,“ dodal.

Podle údajů firmy Comscore, která se zabývá analýzou médií, se ve Spojených státech od března 2020 poprvé podařilo vybrat více než 100 milionů dolarů z prodeje vstupenek. V současné době činí tato bilance 116,9 milionu dolarů.

Společnost Disney dříve mlčela o tom, jak nabídka její streamovací služby ovlivnila uvádění filmů v kinech. Částka 60 milionů dolarů, kterou film utržil na Disney+, ukazuje, že do budoucna bude tento formát fungovat. Ovšem další film z produkce Marvelu a Disney Shang-Chi a legenda o deseti prstenech bude k vidění pouze na plátnech kin.

Zda by měly být výdělky na Disney+ považovány za úspěšné, je nyní téměř nemožné objektivně změřit.
Shawn Robbins, hlavní analytik společnosti Boxoffice

„Zda by měly být výdělky na Disney+ považovány za úspěšné, je nyní téměř nemožné objektivně změřit,“ uvedl Robbins z Boxoffice.

Dodává, že důvodem jsou nejen prakticky neexistující body pro srovnání, ale i hledisko dlouhodobého dopadu, kterým může být například omezení vedlejších příjmů a škody způsobené filmovým pirátstvím – tyto hrozby totiž zůstávají na prvním místě u současných i budoucích hybridních verzí.

„Pokud společnost Disney po letošním létě dodrží plány na exkluzivní uvedení některých – nebo všech svých důležitých – filmů v kinech, budeme mít o významu těchto čísel více jasno,“ domnívá se Robbins.

Zatím ale není jisté, zda bude společnost Disney tyto údaje sdílet i nadále, nebo jestli je bude poskytovat pouze při výjimečných příležitostech, aby se například pochlubila úspěšnými debuty o premiérovém víkendu.

Reklama

Doporučované