Hlavní obsah

Godzilla hýbe s akciemi amerických kinosítí. Rostou až o 15 procent

Foto: Warner Bros. a Legendary Pictures

Godzilla vs. Kong.

Reklama

6. 4. 19:14

Ceny akcií amerických kinosítí prudce rostou. Může za to vysoká návštěvnost nedávno uvedeného akčního filmu Godzilla vs. Kong.

Článek

Přestože mají američtí předplatitelé služby HBO Max možnost zhlédnout film Godzilla vs. Kong z pohodlí svých domovů, mnoho z nich se během velikonočních svátků rozhodlo zajít na něj do kina. Pro majitele amerických multikin s veřejně nabízenými akciemi jde o velmi dobrou zprávu, uvedla stanice CNN.

Godzilla vs. Kong zažívá masivní úspěch. Od svého uvedení do kin během minulé středy vydělal film studiu Warner Bros. téměř 50 milionů dolarů. Akcie sítě kin AMC pomohl svou vysokou návštěvností vystřelit o 15 procent nahoru.

Akcie AMC, velmi populární u drobných investorů z Redditu, posílily zdaleka nejvíc, ostatní kinosítě však také zaznamenaly nárůst. Akcie sítí Cinemark, Marcus a IMAX posílily o tři až šest procent, akcie britské sítě Cineworld o čtyři procenta.

Tato čísla dělají z filmu o dvou bojujících příšerách dosud největší hollywoodský trhák od počátku pandemie, která na větší část roku uzavřela většinu kinosálů. Vzhledem k rychle postupující vakcinaci proti covidu-19 v USA nyní některá tamní města povolují kina otevřít, ovšem s omezenými kapacitami.

Silný debut filmu je obzvlášť pozoruhodný vzhledem ke skutečnosti, že předplatitelé služby HBO Max, spadající pod mateřskou společnost WarnerMedia, mají možnost sledovat snímek v rámci svého předplatného bez dalších poplatků. Zřejmě ne pro každého jsou streamovací služby plnou náhradou filmového zážitku z kinosálu.

Firma WarnerMedia se na základě nejistého vlivu pandemie na otevření kinosálů rozhodla zpřístupnit své nově vydané filmy i na své streamovací službě. V den svých premiér se tak předplatitelům služby HBO Max po celém světě zobrazí v nabídce například očekávaná Duna nebo čtvrté pokračování série Matrix.

Ostatní hollywoodská studia jako Disney, Comcast či Viacom se k podobnému kroku zatím neuchýlila, své novinky budou uvádět pouze v kinosálech. Vysoká návštěvnost filmu Godzilla vs. Kong by tak pro ně mohla být dobrým znamením.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované