Hlavní obsah

Buď hrdina, válej se na gauči! Německá vláda natočila humorné spoty

Foto: Bundespresseamt, Twitter: Steffen Seibert

„Nevšední hrdinové“ ve spotu německé spolkové vlády.

Reklama

16. 11. 2020 11:38

Zůstaň doma na gauči a staň se hrdinou letošní zimy, vyzývá spolková vláda Němce v několikaminutových spotech.

Článek

„2020, to už je dlouhá doba. Zrovna jsme se potkali a zajímal nás život, naše společná budoucnost. Ale najednou se všechno změnilo a celá země vložila naděje do nás, mladých lidí. Sebrali jsme veškerou naši odvahu a… nedělali jsme nic,“ říká do kamery Louisa Lehmannová, když v daleké budoucnosti vzpomíná na své mládí a začátek 20. let 21. století. Následuje střih na Lousina partnera s kyblíkem z rychlého občerstvení na gauči.

Jde o část jednoho ze tří krátkých spotů německé vlády, které s dramatickým podkresem vyzývají lidi k dodržování protipandemických opatření a omezení sociálních kontaktů. První krátký film zveřejnil na Twitteru mluvčí spolkové vlády Steffen Seibert v sobotu, poté následovaly dva další.

Postavy ve spotech vzpomínají na své mládí, kdy byly „nevšedními hrdiny“. „Myslím, že to byla zima 2020, kdy na nás upínala oči celá země. Zrovna mi bylo 22, studoval jsem strojírenství v Saské Kamenici, když dorazila druhá vlna. Ve 22 letech chcete chodit na party, studovat a poznávat nové lidi a zajít s přáteli na drink. Ale osud pro nás měl jiné plány. Neviditelné nebezpečí ohrožovalo všechno, v co jsme věřili,“ říká Anton, další postarší hrdina.

„Sebrali jsme veškerou naši odvahu a udělali jsme to, co se od nás očekávalo. Jedinou správnou věc. Nic. Absolutně nic,“ popisuje Anton, jak se stali s přítelkyní „hrdiny zimy 2020“. Filmy končí apelem německé vlády: „Staň se i ty hrdinou, zůstaň doma.“

Tiskové oddělené spolkové vlády uvedlo, že videa jsou součástí informační kampaně v rámci boje s pandemií koronaviru. Jejich poselství je jasné: omezení sociálních kontaktů jakožto nejúčinnější způsob zastavení pandemie. Krátké filmy mají dostat výzvu k co nejvíce lidem, včetně mladších ročníků.

Reakce se spoty se ale liší. Objevily se pochvalné, které oceňují humornost, ale i negativní reakce, které kritizují, že se opomenula témata samoty, domácího násilí či existenční krize. Na sociálních sítích se objevila kritika i za to, že film neukazuje skutečné hrdiny současné krize: lékaře a pracovníky ve zdravotnictví, píše agentura DPA.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované