Hlavní obsah

Centrum Prahy zdobí sochy festivalu Sculpture Line, přibudou další

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační snímek.

Reklama

13. 7. 2020 23:34

Sochařský festival Sculpture Line bude mít v Praze v nejbližších dnech další přírůstky.

Článek

V blízké době se k pražským skulpturám přidá socha nazvaná Levitující postava od Jakuba Flejšara u holešovického nádraží, díla Martina Steinerta ve spolupráci s Goetheho institutem nebo dílo Johannese Pfeiffera ve spolupráci s Česko-německým fondem budoucnosti. ČTK o tom dnes informovala za pořadatele Anna Vašátková.

Sochy se v hlavním městě v rámci festivalu Sculpture Line objevují od června a kromě Prahy se festival letos koná v Brně, Ostravě, Plzni, Liberci, Olomouci, Hradci Králové, v Pardubicích, Broumově, Vratislavicích nad Nisou, Dolních Břežanech a Ratměřicích. Přehlídka se koná i v dalších osmi zemích, třeba Německu, Itálii a Španělsku.

Pořadatelé festivalu se snaží proměnit parky, náměstí, ulice i jiná veřejná prostranství v galerii pod širým nebem. V hlavním městě mohou zatím návštěvníci obdivovat několik sochařských děl českých autorů. První instalací letošního ročníku se stal bronzový Nosorožec v brnění od Jaroslava Róny, kterého lze vidět na pražském Jungmannově náměstí. Socha má symbolicky poukazovat na nutnost světové ochrany zvířat z africké divočiny.

V Michli stojí socha Osvícení od Lukáše Rittsteina, dvě křesla tvořená mozaikou barevných kachliček od Alexandry Koláčkové zdobí Dětský ostrov na Smíchově a je možné je používat i jako prolézačku či lavičku, stejně jako sochu Sedící postava, kterou autorka instalovala do vnitrobloku Novoměstské radnice. Piazzettu Národního divadla střeží socha s názvem Jesus Christ super stealth a na terase Mánesu je možné vidět Kosmické dítě, obě sochy jsou od Stefana Milkova. Ve Vojanových sadech v Praze 1 jsou tři Klecohlavy od sochaře Kurta Gebauera. Bronzový čtenář v křesle od Jaroslava Róny sedí na náměstí Franze Kafky již od minulého ročníku festivalu. Festival oficiálně potrvá do konce září, některé sochy však zůstávají na svých místech i poté.

První ročník festivalu v Praze v roce 2015 iniciovali sami umělci, kteří chtěli díla vytrhnout z prostředí galerie a nabídnout je širokému publiku.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované