Hlavní obsah

Cestující chtěli, aby jim Ryanair vrátil peníze. Kvůli tomu neodletí

Letecký dopravce Ryanair cestujícím nechtěl vrátit peníze za reklamované lety.

Reklama

12. 10. 12:13

Některým cestujícím Ryanairu hrozí, že je společnost nepustí do letadla. Během pandemie si zařídili, aby dostali peníze za reklamované letenky. Nyní je chce nízkonákladový dopravce vrátit zpět.

Článek

Nízkonákladová letecká společnost Ryanair svým cestujícím, kteří během pandemie reklamovali své letenky a požadovali vrácení peněz, zakázala letos létat na palubě jejích letadel, pokud částku nevrátí.

Deník The Guardian s odkazem na server MoneySavingExpert zjistil, že cestující museli na poslední chvíli zaplatit až 600 liber, aby je pustili do letadla Ryanairu.

Ryanair během pandemie pokračoval v létání na mnoha svých linkách, přestože většina turistů nemohla kvůli lockdownům cestovat. Letecká společnost jim však za reklamované letenky odmítala vrátit peníze. Dostali je až díky chargebacku, tedy službě, která umožňuje vrácení peněz na kartu, pokud jim je obchodník neposlal.

Tito lidé nyní mohou létat s Ryanairem pouze v případě, že vymáhanou částku vrátí. Jeden z cestujících toto ultimátum dostal pouze několik hodin před odletem.

MoneySavingExpert uvedl, že nejméně ve dvou případech Ryanair požadoval vrácení částky ve výši 400 až 630 liber. Zaznamenal však desítky podobných případů.

Společnost Ryanair svůj postoj hájila a tvrdila, že byla vždy „leteckou společností, která nevrací peníze“, a její obchodní podmínky jí tento postoj umožňují.

V květnu loňského roku MoneySavingExpert informoval, že někteří zaměstnanci společnosti Ryanair vyhrožovali, že cestující, kteří využijí chargeback k vrácení peněz, zařadí na černou listinu, což letecká společnost tehdy popřela.

„Je to naprosto nehorázné chování. V podstatě tyto cestující měla krátce před jejich dovolenou v hrsti. V okamžiku se jejich nadšení změnilo ve stres a úzkost. Nechat je zarezervovat si dovolenou a oznámit jim tuto novinku až na poslední chvíli svědčí o nulové ohleduplnosti k ostatním lidem,“ řekl deníku šéfredaktor časopisu MoneySavingExpert Guy Anker.

Pokud lidé kvůli těmto problémům neodcestují, hrozí jim, že přijdou o stovky liber za ubytování, pronájem auta a další náklady.

„U letů společnosti Ryanair, které jsou provozovány podle letového řádu, se peníze nevracejí – je to jasně uvedeno v podmínkách společnosti Ryanair, které zákazník odsouhlasil při rezervaci. Uvádí se v nich, že vás můžeme odmítnout přepravit, pokud nám dlužíte jakékoli peníze za předchozí let z důvodu, že platba byla znehodnocena, odmítnuta nebo nám byla přeúčtována,“ uvedl mluvčí Ryanairu.

Úřad pro hospodářskou soutěž minulý týden zastavil vyšetřování společnosti Ryanair, ale i British Airways. Zjišťoval, jestli porušily zákon, když nenabídly vrácení peněz zákazníkům, kteří nemohli legálně využít jejich letů kvůli pandemickým omezením. Podle úřadu jim však letecké společnosti měly vrátit peníze. O případu už ví i Úřad pro civilní letectví.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované