Hlavní obsah

Číšník už s kasírkou nepřijde. Dýško mu hosté pošlou přes QR kód

Lukáš Kovač založil Qerko, když ho naštvalo dlouhé čekání na rozpočítání útraty mezi pět lidí. V době pandemie po službě sahá mnoho restaurací. (Video: Zuzana Hodková)

 

Reklama

23. 4. 7:12

Objednat si u číšníka, zaplatit a dát mu dýško – postup, který patří do předcovidové minulosti. Restaurace se chystají na první možné termíny otevření zahrádek a vypadá to, že v hospodách nastává éra digitalizace.

Článek

Hospody a restaurace začínají skloňovat první možné termíny rozvolnění a otevření zahrádek. A jejich očekávání výrazně pocítila i firma Qerko.

Ta umožňuje placení a objednání bez kontaktu s obsluhou a přímo od stolu prostřednictvím QR kódu a mobilního telefonu. Jen za poslední týden se jí denně hlásí nové a nové podniky a návštěvnost firemního webu vyrostla o 20 procent.

„Aktuálně máme 400 podniků, teď když se připravuje znovuotevření, poptávka výrazně roste. Už teď máme desítky podepsaných smluv,“ říká zakladatel Qerka Lukáš Kovač.

Firma funguje od roku 2019, ale právě pandemie ji nakopla k růstu. „Rosteme ve vlnách. Minulý rok, když byl lockdown a blížilo se rozvolnění, poptávka vylétla tak, že nám až došly QR kódy,“ říká Kovač.

Restaurace nejvíc aplikaci využívají pro placení. Obsluze to totiž pomáhá ušetřit čas, zejména ve špičce. Na digitální éru ve svých hospodách teď chce najet například Plzeňský Prazdroj, své podniky ale digitalizují i jednotlivci.

Plán Qerka pro letošní rok je i vzhledem k velkému zájmu hned 1 500 napojených restaurací, příští rok bych jich pak firma chtěla mít 3 000. „Restaurace jsou dnes totálně off-line byznys. Pokud tam zákazník nesedí, už s ním neumí pracovat,“ dodává Kovač. V případě Qerka má firma příjem z každé platby, která přes QR kód projde. „Celkem už zákazníci přes Qerko zaplatili desítky milionů korun,“ dodává Kovač.

Qerko není jediná služba tohoto typu na českém trhu. Pokladní systém Storyous vyvinul službu OneMenu a koncem loňského roku do něj za stovky milionů vstoupil britský SaltPay, české restaurace digitalizuje také QR menu od Choice.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované