Hlavní obsah

Barrandovský most nebude opraven v původním termínu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Na každý nový článek vám budeme posílat upozornění do emailu.

Foto: Michal Turek, Seznam Zprávy

Poslední etapa oprav Barrandovského mostu se zahájila v březnu 2024.

Oprava Barrandovského mostu nebude hotová do konce letních prázdnin, jak se původně předpokládalo. Příčinou je horší kvalita původní betonové konstrukce na okraji mostu. Dopravní omezení se nezmění.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Silničáři letos nestihnou dokončit opravu Barrandovského mostu v původně avizovaném termínu do konce letních prázdnin. Důvodem je horší kvalita původní betonové konstrukce na okraji mostu, jehož nosnost je menší, než stavbaři původně předpokládali. Takzvané konzoly na severním kraji mostu musí nyní dělníci vyztužit. Novinářům to ve čtvrtek řekli náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti), ředitel Technické správy komunikací (TSK) Filip Hájek a Lukáš Vráblík z Českého vysokého učení technického (ČVUT). Rozsah dopravních omezení, která na mostě nyní platí, se měnit nebudou.

„Každá rekonstrukce je vždy velké dobrodružství, což ví každý, kdo někdy něco opravoval, a bohužel se to ukazuje i tady. V podstatě jde o to, že most má kromě svého jádra i takové konzole, které vybíhají do stran, bohužel se zjistilo, že tyto konzole nejsou tak únosné, jak by měly být,“ řekl Hřib.

Problém silničáři objevili při zahájení betonáže speciálním vysokopevnostním betonem, když se po jeho položení začala původní betonová konstrukce ohýbat, a rozlamovala tak tu novou. Podle Vrábíka nelze takovou vadu zjistit do té doby, než dělníci odstraní kompletně vozovku a další části mostu. Zda se objeví stejný problém také na jižním okraji severního mostu, zatím proto není jasné, podle Vráblíka to ale je možné předpokládat.

Na mostě nyní pracují horolezci, kteří na něj přidělávají konstrukci, která bude konzole podpírat. Teprve poté budou moci dělníci na původní vrstvu nalít nový speciální beton. Posílena bude rovněž celková výztuž mostu.

Silničáři před zahájením prací zjistili, že oproti očekávání jsou v horším stavu předpínací lana, která most drží. Ta nahradí a doplní nová. Na jižním mostě TSK zjistila, že jsou takzvaně prolezlé kabelové kanálky a lana. Při doplňkovém průzkumu se potvrdilo, že i severní most trpí těmito neduhy, to znamená zatékání, reznutí a oslabování průřezu kabelů.

Nynější dopravní opatření se nemění. To znamená, že řidiči po mostě jezdí v obou směrech třemi namísto čtyř jízdních pásů. Zavřena je kvůli plynulosti nájezdová rampa ze Strakonické a řidiči v tomto směru musí využít obratovou rampu na Lihovaru.

Doporučované