Hlavní obsah

Fortuna posílá Kazmovi předžalobní výzvu

Foto: Bontonfilm

Kazma spojil nový film se soutěží. Návštěvníci mohou podle snímku vyhrát milion dolarů.

Reklama

Sázková kancelář Fortuna v pátek poslala předžalobní výzvu influencerovi Kazmovi. Nelíbí se jí, jak je vyobrazena v jeho novém filmu Onemanshow: The Movie. Společnosti vadí využití jejího loga a část příběhu, ve které figuruje.

Článek

Influencer Kamil Bartošek, přezdívaný jako Kazma, čelí právním výzvám kvůli svému novému filmu. Sázkové kanceláři Fortuna se totiž nelíbí, jak je ve snímku zobrazena. Zároveň kancelář vyloučila, že by šlo o reklamní trik a že by mezi sebou měli nějakou další dohodu.

„Příběh aktuálně vysílaného filmového snímku Onemanshow: The Movie se v několika rovinách dotýká i společnosti Fortuna. Na základě prvotních impulsů právní oddělení firmy již ve středu 16. srpna požádalo producenta i distributora z procesních důvodů o zpřístupnění filmu,“ napsal mluvčí Fortuny Petr Šrain.

V pátek následovala předžalobní výzva. Fortuně se nelíbí zejména to, jak byla ve filmu vyobrazena. „Způsob, jakým je ve snímku zachycena, vedle užití loga nebo podvodné konstrukce, poškozuje její dobré jméno a pověst, proti čemuž se společnost rozhodla bránit,“ vysvětlil v prohlášení Šrain.

Ve výzvě, která již byla podle Fortuny doručena producentovi filmu a na vědomí dána taktéž distributorovi, sázková kancelář požaduje „korekce a úpravy filmu tak, aby byly odstraněny veškeré informace týkající se nebo jakkoliv související se společností Fortuna s tím, že do doby provedení odpovídajících úprav požaduje zdržení se dalšího šíření filmu“.

Fortuna zároveň žádá zveřejnění omluvy za „poškozování dobrého jména a pověsti společnosti, ke kterému došlo v souvislosti s veřejnou distribucí a promítáním filmu“.

Že věc Fortuna právně s Bartoškem řeší, potvrdil již před několika dny i jeho právník Robert Plicka, detaily ale nevysvětlil. „S ohledem na naši povinnost mlčenlivosti a ochranu klienta vám nemohu v současné době poskytnout konkrétnější informace, než jak uvádím níže. V prvé řadě potvrzujeme, že klient ze strany společnosti FORTUNA GAME a.s. obdržel výzvu k bezodkladnému zpřístupnění filmu ještě před jeho veřejnou premiérou,“ napsal již dříve Seznam Zprávám.

„Důvodem uvedeným ve výzvě je podezření, že má ve filmu docházet ke zneužití názvu a loga této společnosti a že zde má být společnost vyobrazena poškozujícím způsobem. Součástí výzvy je i upozornění na možný vznik škod, ukážou-li se tyto informace jako pravdivé. Na výzvu dosud nebylo ze strany klienta (Kamila Bartoška, pozn. red.) reagováno. K dalším otázkám se z pochopitelných důvodů nemohu vyjádřit,“ dodal.

Ve filmu je mimo jiné scéna, ve které Bartoška vydírá údajně jeden ze zaměstnanců Fortuny a chce po něm deset milionů. Podle sázkové kanceláře se ale nezakládá na pravdě.

„Tvůrci sami říkají, že se jedná o film, který z reality vychází částečně, tomuto tvrzení naší optikou lze věřit a v kontextu toho věc hodnotíme. Otázku, zda někdo z vedení Fortuny pana Bartoška mohl vydírat, interně neřešíme, tuto část vnímáme jako zcela smyšlenou,“ napsal Šrain.

Milion dolarů

Již zmíněné vydírání se ve filmu Bartošek rozhodne řešit pomstou. Manipulací sázek se mu podaří ze sázkové kanceláře získat třicet milionů korun, přičemž zbylých dvacet pak spojí s další soutěží, která se odvíjí od nového filmu. Soutěžící mohou totiž vyhrát ekvivalent k této částce, tedy jeden milion dolarů.

I získání peněz ale Fortuna zpochybňuje. „Že by mohlo dojít k manipulacím sázek (…) způsobem, který je ve filmu popsán, nepovažujeme za pravděpodobné. Z důvodu opatrnosti ale provádíme kontrolu těchto sázek,“ dodal Šrain.

Samotný film ale lámal v Česku rekordy. Jen za první víkend po uvedení do kin film vidělo 290 000 diváků, což je nový český rekord. Dosud nejúspěšnější premiérový víkend tuzemského filmu zaznamenala pohádka Anděl Páně 2 se 188 000 diváky.

V celkovém pořadí i se zahraničními filmy je Onemanshow: The Movie na druhém místě. Rekordmanem stále zůstává superhrdinský snímek Avengers: Endgame, který za první čtyři dny vidělo v českých kinech 344 000 diváků.

Reklama

Doporučované