Článek
Aplikaci Záchranka mohou lidé nově využít i v případě, že nepotřebují pomoc od záchranné služby, ale od hasičů. Tísňové tlačítko 155 nahradilo tlačítko SOS, přes které lze kontaktovat i linku 112. Novinku novinářům představili zástupci aplikace, záchranné služby a hasičského sboru. Zlepšení se dočkala i funkce „Nemohu mluvit“, která nově na zvolenou tísňovou linku odešle nejen informace o situaci, ale i údaj o poloze se jménem a telefonním číslem volajícího.
„Naši uživatelé dlouhodobě volali po možnosti kontaktovat přes aplikaci i další složky integrovaného záchranného systému,“ prohlásil ředitel aplikace Záchranka Filip Maleňák. Firma proto podle něj již před třemi lety začala spolupracovat s hasiči. Letos na jaře pak začala pracovat na změnách.
Po stisknutí tlačítka SOS se člověk musí nyní rozhodnout, jestli potřebuje zdravotní pomoc. Pokud ano, spojí se s linkou 155. V opačném případě aplikace propojí volajícího s linkou 112. „Tísňová linka 112 je klíčovým pilířem integrovaného záchranného systému. Možnost přímého volání z aplikace Záchranka představuje významný krok k ještě rychlejší a efektivnější pomoci lidem v nouzi používajících tuto aplikaci,“ uvedl ředitel hasičů Vladimír Vlček.
Aplikace Záchranka funguje od roku 2016, nyní ji užívá zhruba 3,5 milionu lidí v celém Česku. Za téměř deset let podle Maleňáka na tísňovou linku jejím prostřednictvím zavolalo 210 tisíc lidí. V roce 2018 se k aplikaci připojila horská služba, letos hasiči. Aplikace funguje i v dalších zemích, například v Rakousku či na Slovensku.















