Hlavní obsah

Připravte se na zdržení před Brnem. Na D1 začala dostavba třetího pruhu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Na každý nový článek vám budeme posílat upozornění do emailu.

Foto: ČTK

Na brněnské řidiče čeká řada dopravních omezení.

Reklama

Od 1. srpna začaly práce na rozšíření D1 mezi Holubicemi a Kývalkou. Proběhnou v sedmi etapách, dokončení první je naplánované na rok 2025.

Článek

V úterý přibylo nové dopravní omezení mezi 194. a 196. kilometrem dálnice D1, a to v obou směrech. Silničáři tu začali pracovat na rozšíření vozovky o jeden pruh, v obou směrech vybudují třetí.

Řidiči úsekem projíždějí obousměrně dvěma zúženými pruhy, rychlost je omezená na 80 kilometrů v hodině. Odstavný pruh není k dispozici vůbec. Uzavřený je nájezd na dálnici z Vídeňské ulice od Pohořelic směrem na Ostravu a z ulice Hněvkovského ve směru na Prahu.

Stavbaři začali nejprve pracovat na úseku mezi mimoúrovňovými křižovatkami Brno-centrum, kde se sjíždí na silnici I/52 na Vídeň, a Brno-jih u dálnice D2 na Bratislavu.

„Navýšení kapacity D1 v okolí Brna nutně potřebujeme, jedná se o extrémně zatížený dálniční úsek, kterým projede každý den téměř 80 tisíc vozidel,“ řekl na tiskové konferenci k zahájení oprav ministr dopravy Martin Kupka (ODS).

Celý projekt rozšíření D1 mezi Holubicemi a Kývalkou je rozdělený do sedmi etap, dneškem začíná ta první. Práce by podle informací Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) měly finišovat v roce 2025, celý projekt vyjde na více než miliardu korun.

Foto: dopravniinfo.cz

Stav 1. srpna po poledni. Před nově opravovaným úsekem se řidiči zdrželi zhruba dvacet minut.

Kromě rozšiřování jízdních pruhů na 1,4 kilometru dlouhém úseku je v plánu také přestavba mimoúrovňových křižovatek, kompletní rekonstrukce vozovky či výstavba protihlukových stěn.

„Nebude to zásadní past pro řidiče. Víme, že komplikace tam jsou už bez dopravního omezení v současném režimu. Stále budeme držet dopravu v režimu dva plus dva pruhy,“ sliboval před dvěma týdny generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Zároveň však nepopřel, že při neočekávané události může doprava v úseku kolabovat.

Kvůli probíhajícím omezením je už nyní značně omezená doprava na brněnském městském okruhu. Mnoho řidičů proto volí raději cestu přes dálnici, ode dneška se ale zdrží i tam.

Problém vznikne také pro tranzitní dopravu směřující z Rakouska, řidičům mnohdy nepomůže ani zvolit si cestu mimo dálnici. „Nějaké v uvozovkách záchranářské cestičky přes Znojmo nebo Jihlavu jsou často rovněž plné,“ upozornil mluvčí Ústředního automotoklubu ČR Igor Sirota.

Modernizace nejdelší české dálnice oficiálně začala v květnu 2013 a skončila před dvěma lety. Zahrnout do projektu i opravu části na jih od Brna se však silničářům nepodařilo.

Další zdržení v Brně

Brno se s dopravními omezeními potýká dlouhodobě a v létě jich tradičně přibývá. Kromě začínající opravy dálnice v jižní části města dneškem startuje také nové omezení na ulici Žabovřeská.

Řidiči tam do 22. srpna neprojedou tunelem Hlinky ve směru do města, objíždět jej budou muset přes křižovatku Hlinky-Pisárecká. V opačném směru pak zase projedou pouze tunelem, nikoli přes zmíněnou křižovatku.

Silničáři začnou také opravovat povrchy na Opuštěné a Zvonařce, třeba ulice Trnitá bude od druhé poloviny srpna neprůjezdná úplně.

Reklama

Související témata:

Doporučované