Hlavní obsah

SÚKL: Problémy s identifikací osob komplikují vyzvedávání léků na eRecept

Foto: Petr Švihel, Seznam Zprávy

EDoklady si o víkendu stáhlo až 150 000 lidí. Ilustrační fotografie.

Reklama

V souvislosti se spuštěním mobilní aplikace eDoklady je aktuálně téměř nedostupná identifikace osoby v základních registrech a Identitou občana. Tuto identifikaci využívá i systém eRecept, upozorňuje ústav pro kontrolu léčiv.

Článek

Kvůli problémům s identifikací osob v základních registrech mohou mít lidé potíže při vyzvedávání léků na recept prostřednictvím občanského průkazu. Trvají potíže kvůli funkcionalitě Digitální informační agentury (DIA), uvedla na dotaz ČTK Greta Rakašová z tiskového oddělení Státního ústavu pro kontrolu léčiv (SÚKL). DIA však podle mluvčí Anny-Marie Lichtenbergové v současnosti neeviduje žádné problémy u Identity občana, které by způsobovaly potíže u eReceptů nebo jiných služeb, kterým slouží pro identifikaci uživatelů.

DIA o víkendu spustila aplikaci eDoklady pro vytvoření elektronické varianty občanského průkazu. Po velkém náporu uživatelů na Identitu občana (NIA) systém kolaboval. eDoklady si o víkendu stáhlo 150 000 lidí.

„V souvislosti se spuštěním mobilní aplikace eDoklady je aktuálně téměř nedostupná identifikace osoby v základních registrech a Identitou občana. Vzhledem k tomu, že tuto identifikaci využívá i systém eRecept, tak aktuální nedostupnost identifikačního prostředku způsobuje problémy i zde,“ uvádí SÚKL na webu s hlášením výpadků.

K ověřování občanských průkazů nebo přihlášení do webové či mobilní aplikace eRecept používá SÚKL systémy eGovernmentu spravované Digitální informační agenturou (DIA). Na stejný systém je napojená i aplikace eDoklady. Právě velký zájem o ni způsobil v prvních dnech problémy s registrací do aplikace nebo přihlášením přes Identitu občana, která spojuje různé služby ověření totožnosti, například prostřednictvím elektronického bankovnictví.

„Stavíme na starší infrastruktuře, kterou i když jsme ji posilovali, tak nedostačovala. Stále dodáváme další servery a celý systém dále optimalizujeme,“ uvedl k tomu v pondělí ředitel DIA Martin Mesršmíd. S podobnými problémy jako eRecept se po spuštění eDokladů podle vyjádření Ministerstva práce na sociální síti X potýkal i jeho systém Jenda pro vyřizování žádostí o sociální dávky.

Reklama

Doporučované