Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Železniční společnost Eurostar Group plánuje v příští dekádě zavést přímou vlakovou linku z Londýna do Frankfurtu a Ženevy. Cesta bude trvat asi pět hodin.
Firma chce flotilu rozšířit o přibližně 30 procent a do inovací zainvestuje dvě miliardy eur, tedy téměř 50 miliard eur.
Propojení britského hlavního města s dalšími finančními centry Evropy by usnadnilo cestování například bankéřům a dalším finančníkům. Během cesty by totiž mohli pokračovat v práci online a telefonovat, což může být v letadle zakázané.
Oznámení o novém vlakovém spojení přichází v době, kdy firma čelí kritice například kvůli vysokým cenám nebo problémy se spolehlivostí, jak napsala agentura Bloomberg. Ostatní dopravci dokonce tlačí na to, aby skončil monopol Eurostar na mezinárodní vlaky z Británie, které využívají tunel pod kanálem La Manche.
Spojení mezi Londýnem a Paříží chtějí konkurovat například britská Virgin Group Richarda Bransona nebo italská FS Italiane Group.
V loňském roce ohodnotila kampaň Transport and Environment Eurostar jako nejhorší z 27 evropských železničních služeb. Průzkum zohledňoval faktory jako ceny jízdenek, spolehlivost a zkušenosti. Eurostar tyto závěry zpochybnil.
Společnost Eurostar sídlí v Londýně a je dceřinou firmou Eurostar Group. V současnosti poskytuje spoje ve Velké Británii, Francii a v Belgii, Nizozemsku a Německu.