Článek
Tesla zvažuje přepracování způsobu otevírání dveří svých vozů v nouzových situacích. Rozhodla se pro to poté, co došlo k několika nehodám, při nichž byli pasažéři údajně uvězněni v hořících vozidlech, protože je záchranáři nemohli otevřít. Problém popisuje zpravodajský server CNN.
I bez nehody hlásili jiní majitelé vozů Tesla, že museli rozbít okna svých vozů, když připoutali své děti a nemohli se do vozu znovu dostat. Vyplývá to z vyšetřování Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu (National Highway Traffic Safety Administration), které bylo zahájeno na základě stížností majitelů.
Vyšetřování agentury Bloomberg odhalilo 140 případů, kdy lidé uvázli ve svých vozech Tesla kvůli problémům s klikami dveří, z nichž několik vedlo k hrozným zraněním.
Šéf designu společnosti Tesla Franz von Holzhausen ve středu v podcastu uvedl, že společnost zvažuje spojení manuálního a elektronického mechanismu otevírání dveří, které jsou nyní oddělené, aby bylo v „panické situaci“ snazší a rychlejší uniknout z vozu.
„Myšlenka kombinovat elektronický a manuální mechanismus do jednoho tlačítka mi připadá smysluplná,“ řekl v rozhovoru pro podcast Bloomberg Hot Pursuit!. „Na tom právě pracujeme.“
Není jasné, zda Tesla pracuje na opravě všech svých vozů, nebo pouze těch nových, ale je nepravděpodobné, že by společnost byla schopna kombinovat oba způsoby otevírání dveří u stávajících modelů.
Kliky dveří modelů Tesla Model S a Model X se vysouvají a zasouvají, zatímco kliky dveří modelů Model 3 a Y se při stisknutí mechanicky vysunou. Pokud však tento mechanismus selže, je nutné dveře otevřít pomocí ručního odemykání uvnitř vozidla, aby bylo možné vystoupit. K tomu může dojít právě při výpadku proudu po nehodě.
Umístění manuálních odblokovacích tlačítek může být obtížné najít, zejména pro malé dítě, které je v autě samo, nebo pro cestujícího, který není s vozidlem obeznámen, například v nouzové situaci. Vyšetřování agentury Bloomberg odhalilo řadu případů, kdy cestující zahynuli nebo utrpěli těžké popáleniny při požárech po nehodách, protože záchranáři na místě nebyli schopni otevřít dveře.