Hlavní obsah

Světová reklama pro českou firmu – Nike natočil spot o Footshopu

Foto: Footshop.cz

Peter Hajduček, majitel Footshop.cz.

Reklama

aktualizováno •

České společnosti Footshop se podařil marketingový „majstrštyk“. Video o českém prodejci tenisek, oblečení a doplňků natočila společnost Nike a ve čtvrtek ho umístí na svou aplikaci SNKRS, kde se návštěva počítá v milionech.

Článek

Česká firma má opravdu globální reklamu, gigant Nike totiž bude ve své hlavní aplikaci propagovat právě obchod Footshop. Tuzemský prodejce obuvi a oblečení se stal historicky prvním obchodníkem ze střední a východní Evropy, kterému NIKE takto pomůže.

Samotná aplikace, přes kterou se prodávají nejen standardní výrobky slavné firmy, ale i limitované modely bot, vygenerovala v roce 2020 Nike tržby 1,7 miliardy dolarů a její návštěvnost se počítá v milionech. Už v srpnu roku 2021 ji mělo staženo 50 milionů lidí.

„Nike má tuto celosvětovou aplikaci velmi uzavřenou a jen výjimečně zvolí někoho ze svých strategických partnerů, aby se tam mohl odprezentovat. Nám se to podařilo. Je to pro nás velký milník,“ říká majitel Footshopu Peter Hajduček.

Natáčení v centru Prahy

Kvůli reklamě tak do Prahy dorazila zahraniční produkce, která tu několik dní natáčela zhruba dvouminutový spot. „Chodili jsme po městě, ukazovali zajímavé lokality a vyprávěli náš příběh. Teď ho Nike odprezentuje do celého světa,“ dodává Hajduček s tím, že věří, že klip bude mít miliony zhlédnutí a přinese Footshopu nové návštěvníky a zákazníky.

Ve videu točeném na výšku, se ve střihovém rytmickém klipu prolínají záběry Prahy s historií i současností firmy, kterou vypráví její zakladatel Peter Hajduček. Velký prostor je věnován i umění a spolupráci s designéry, na které firma hodně sází.

Celý klip byl v režii Nike, a to i finančně. „Jediná měna, kterou platíme, je naše práce. S Nike spolupracujeme dlouhodobě a to i teď, kdy mnoho svých prodejců přehodnocují a s mnohými z nich ukončili spolupráci. Nám se daří držet strategickou pozici, “ dodává Hajduček.

E-shop se za deset let od svého vzniku vyšvihl mezi přední specialisty na prodej lifestylové obuvi pro mladé. Svou image založil na spolupráci s umělci, rapery nebo známými výtvarníky a podařilo se mu dostat na úzký seznam obchodních partnerů firem, jako je Adidas a Nike, kteří mohou prodávat exkluzivní, limitované kolekce. 

Se společností Adidas například navrhl limitovanou kolekci 520 párů modrotiskových tenisek.

Firma si prošla krizí

Footshop.cz, který prodává v patnácti zemích, například i ve Francii a Německu, loni poprvé utržil přes miliardu korun. V roce 2019 byl podle žebříčku Technology Fast 50 sestavovaného poradenskou společností Deloitte osmadvacátou nejrychleji rostoucí společností střední a východní Evropy. S válkou na Ukrajině ale přišlo ochlazení poptávky po internetových nákupech a firma si sáhla na dno.

Škrtla své velké plány, propouštěla a zavřela část prodejen. Zároveň s tím udělala radikální čistku v nabídce, z níž vyřadila asi polovinu produktů a omezila spolupráci s influencery. Před létem se dostala zpět do zisku a po prodělané krizi teď dokonce hledá nové prostory v Praze i Bratislavě.

Reklama

Doporučované