Hlavní obsah

Sekačky last minute. Největší prodejce popisuje, jak Češi sedí na penězích

Hostem Agendy SZ Byznys byl Michal Pobežal, generální ředitel Mountfieldu.Video: Silvie Friedmannová

 

Reklama

Prodeje elektrokol letos násobně rostou, Češi objevili staronové hobby, říká šéf firmy, která patří k předním prodejcům. A nákupy sekaček nechali na poslední chvíli. Hostem Agendy SZ Byznys byl šéf Mountfieldu Michal Pobežal.

Článek

Rozhovor si můžete poslechnout i v audioverzi.

Češi milují zahrady, chaty a chalupy, na tom se nic nezměnilo. Nově k tomu však přidali zálibu v jízdě na elektrokolech, ukazují aktuální čísla.

„Elektrokola jsou segment, který roste obrovsky. Skutečně násobně za poslední roky,“ říká Michal Pobežal, šéf Mountfieldu. Jen letos do dubna jich prodali šest tisíc.

Letos lidé extrémně přemýšlejí o tom, za co své peníze utratí. Trhu s elektrokoly pomohlo zejména to, že už jsou dostupná bez dlouhých čekacích lhůt.

„Lidé, kteří přestali jezdit na kolech, tak se k tomuto koníčku vracejí, protože elektrokolo jim umožňuje znova se dostat do pohybu, aniž by museli vyvíjet tolik fyzické aktivity,“ vysvětluje v Agendě SZ Byznys.

Mountfield

  • Maloobchodní řetězec, který na českém trhu působí od roku 1991. Firmu založil Ivan Drbohlav, který stále patří mezi akcionáře.
  • Provozuje 76 vlastních prodejen – v Česku 58, na Slovensku 18.
  • V kategorii zahradní techniky, bazénů, zahradního nářadí a nábytku představuje největší řetězec na trhu.
  • Generálním ředitelem firmy je od roku 2019 Michal Pobežal. Do Mountfieldu nastoupil v roce 2009. V lednu 2023 se stal rovněž předsedou představenstva.

V květnu zaznamenali i celkově největší prodeje s tržbami přes miliardu korun. Hlavně proto, že lidé si letos s nákupem zahradní techniky doslova počkali na to, až začne růst tráva.

Mzdy musíme držet

„Letošek je pro byznys extrémně těžký, boj o zákazníka ale máme rádi,“ říká muž, který si pro letošek stanovil za cíl získat co největší tržní podíl.

„Nebude to tak jednoduché jako roky 2020 a 2021, kdy byla pandemie a kdy se prodávalo všechno. Jdeme dolů s cenami na úkor marže, věříme, že se nám podaří navýšit tržní podíl,“ popsal Pobežal.

Za jednu z nejtěžších věcí pro letošek považuje péči o zaměstnance. „To je výrazně těžší než dřív. Musíme udržet konkurenceschopné mzdy napříč celou prodejní sítí, vyškolení techniků nás stojí velké náklady a mzdy musíme držet včetně benefitů.“

Celý rozhovor s Michalem Pobežalem najdete v úvodním videu nebo v oblíbené podcastové aplikaci.

Hobbymarkety v Česku

  • Česko je zemí posetou hobbymarkety. Lidé do nich chodí nakupovat v průměru dvakrát až třikrát za rok, alespoň jednou za rok do některého z nich zavítá přes 80 procent lidí.
  • Mezi největší hráče na trhu patří Obi, Hornbach, BauMax, Mountfield, Globus, pro některé zboží tohoto typu lidé vyhledávají také obchody XXXLutz nebo Ikea.

Agenda

Čtvrthodinka o byznysu z první ruky. Rozhovory s top lídry českého byznysu, zakladateli firem, odborníky.

Od pondělí do čtvrtka na SZ Byznys a ve všech podcastových aplikacích.

Odebírejte na Podcasty.cz, Apple Podcasts nebo Spotify.

Reklama

Doporučované