Hlavní obsah

Seznam.cz zvýšil své tržby a rozjel několik novinek

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Reklama

Společnost Seznam.cz vykázala za rok 2022 tržby ve výši necelých 6 miliard korun. Nicméně zisky poklesly o třetinu. Přesto firma rozjela několik nových projektů a zvládla si udržet svou návštěvnost.

Článek

Tržby společnosti Seznam.cz se oproti roku 2021 zvýšily o 5,8 % na necelých 5,93 miliardy korun. Nicméně zisky před zdaněním činily 1,284 miliardy korun, což v meziročním srovnání představuje pokles o 34,5 %.

„S ohledem na situaci na trhu si myslím, že jsme loňský rok zvládli nad očekávání. Jakkoli se nám v důsledku nepříznivé ekonomické situace a zvyšujících se nákladů snížily zisky, v tržbách jsme dokázali růst,“ říká Pavel Zima, člen představenstva Seznam.cz. Dále dodává, že za snížením zisků stojí i odštěpení části majetku do nově vzniklé entity Seznam Zprávy, a. s..

Za snížením zisku stojí nejen zvyšující se náklady související s aktuální ekonomickou situací, ale i významné personální investice, které byly oproti roku 2021 vyšší o necelých 8 %. „V letošním roce očekáváme spíše stagnaci našich tržeb, s ohledem na dopady energetické krize či přetrvávající válečný konflikt na Ukrajině,“ dodává Zima.

Nové projekty, kterým se dařilo

V oblasti e-commerce společnost meziročně rostla a loňský rok zaznamenala 99% nárůst investic do produktové inzerce ve Vyhledávání. Lepší relevance Zboží inzerátů zvýšila také počet zobrazení reklamy, a tím zvedla návštěvnost klientských webů.

Další úspěch Seznam.cz získal ve své meziroční návštěvnosti, kterou si udržel i přes to, že trh obsahových webů se vloni začal znatelně propadat. Domovská stránka Seznam.cz zásadně rozšířila obsahové formáty ve své službě Newsfeed, kde se kromě článků a videí zobrazují také fotogalerie, karikatury a podcasty.

Významný meziroční růst zaznamenaly také poslechy audia Seznam Zpráv, které oproti roku 2021 vzrostly o 152 %. Rekordní sledovanosti dosáhla během vánočních svátků i Televize Seznam.

V loňském roce společnost rozjela novou blogovací platformu Seznam Médium a nové verze služby Volnámísta.cz, která za přispění pokročilých neuronových modelů a strojového učení agreguje na jedno místo většinu dostupných inzerátů od přímých zaměstnavatelů. Email.cz zůstal nadále českou jedničkou a tuto pozici se snaží posilovat rozvojem byznys řešení ve formě Emailu Profi.

Seznam.cz rozšířil v roce 2022 své představenstvo – Pavla Zimu, Ondřeje Procházku a Tomáše Kapalína doplnili Ondřej Krišica a Matěj Hušek. Zároveň došlo k organizačním změnám, které se projevily vznikem několika nových divizí – Domovské stránky, Videoslužeb, Obsahových služeb a sociálního ekosystému, Reklamních systémů a Identity a uživatelského profilu.

„Cílem poslední jmenované divize je budovat nejlepší relevantní znalost českých uživatelů a distribuovat ji pro personalizaci služeb Seznamu a reklamy. Vyvinuli jsme nový způsob cílení na bázi podobnosti uživatelského chování,“ vysvětluje člen představenstva Seznam.cz Ondřej Krišica.

Od uplynulého roku působí Seznam.cz i na Slovensku, kde v tuto chvíli pracuje 22 lidí. Pokračovala také stavba druhého vlastního datového centra s názvem Nagoja, které bylo otevřeno v březnu letošního roku.

Reklama

Doporučované