Hlavní obsah

Coca-Cola bude mít novou příchuť

Foto: gnepphoto, Shutterstock.com

Ilustrační foto.

Reklama

Coca-Cola uvádí na trh v USA a Kanadě novou limonádu s příchutí malin a koření. Chce znovu přilákat zákazníky, které jí konkurenti odloudili netradiční nabídkou.

Článek

Tři roky – tedy neobvykle dlouhou dobu – zákazníci v USA a Kanadě čekali na novou příchuť populární Coca-Coly. Nyní se dočkali, firma jim představila variantu Spiced kombinující typickou chuť s malinami a kořením a bude k dispozici i v bezcukernaté variantě.

„Příchuť Spiced byla vybrána proto, že se snažíme držet krok s trendy v dané kategorii a reagovat na preference našich spotřebitelů, kteří chtějí nové a výrazné příchutě,“ uvedla pro CNN Sue Lynne Chaová, viceprezidentka marketingu společnosti Coca-Cola pro Severní Ameriku.

Spojení „držet krok“ však z úst viceprezidentky není úplně v souladu se skutečností. Tři roky jsou totiž na vysoce konkurenčním americkém trhu nebývale dlouhé období, během kterého nápojářskému gigantovi vyrostla nemilá konkurence třeba v podobě značek Olipop a Poppi, které na netradičních chuťových požitcích postavily svůj marketing.

Olipop loni v tržbách cílil na metu 200 milionů dolarů, profiluje se jako zdravý nápoj s mnohem menším obsahem cukru. Kde tradiční značky hlásí 25 až 30 gramů cukru v plechovce, Olipop podle své reklamy dává pět gramů. A repertoár příchutí zahrnuje třeba klasickou kolu, ale i zázvorový citron, meloun, banán nebo tropický punč.

Stejné zákaznické taháky používá i Poppi, přesvědčuje, že lidé mají nárok na plnou chuť limonády a také zdůrazňuje nízký obsah cukru a k dobrému dává i lžíci jablečného octa v každé plechovce.

Že Coca-Cole ujíždí vlak podle serveru CNN, dobře dokládají také data. V roce 2022 se prodej Coca-Coly v Severní Americe zvýšil pouze o jedno procento, což bylo dvakrát méně, než o kolik rostl celý trh s perlivou vodou a džusy. Kromě Spojených států si konvenční kola a její trh vedly podle CNN hůře než voda, čaj, sportovní nápoje a káva.

Coca-Cola si sice v USA v prodejích nápojů udržela pozici jedničky před tradičním rivalem PepsiCo, ale při pohledu do finančních výkazů to tak vypadat nemusí. „Modrý tým“ Pepsi, do kterého patří i značky Mountain Dew, Lay’s, Sodastream a další, je z hlediska čistých příjmů největší potravinářskou a nápojovou společností v Severní Americe.

A rozdíl se ještě zvýrazní, když se zohlední celosvětové výsledky. V tržbách PepsiCo v roce 2022 hlásila 86,39 miliardy dolarů, zatímco Coca-Cola ve stejném roce utržila „jen“ 43 miliard dolarů, což představuje 11,25% nárůst oproti předchozímu roku.

Reklama

Doporučované