Hlavní obsah

Den v byznysu: Jak česká firma obrala Coca-Colu

Pusťte si pořad Den v byznysu.Video: Markéta Bidrmanová, Seznam Zprávy

 

Reklama

Rychlý přehled nejdůležitějších událostí, které se v byznysu odehrály doma i ve světě ve čtvrtek 25. listopadu.

Článek

Přední český distributor prémiových nápojů, společnost Ultra Premium Brands Central Europe přebírá od prvního ledna 2022 distribuci značek Cinzano, ginu Bulldog, skotské whisky Old Smuggler a také slavného Aperolu, ze kterého se míchá oblíbený letní drink. Dosud je měl na starosti na českém trhu koncern Coca Cola Hellenic.

„Když nás zástupci Gruppo Campari oslovili s možností rozšířit naši spolupráci a převzít zbývající části jejich portfolia na českém a slovenském trhu, bylo to pro nás překvapením a zároveň také velkou výzvou,“ říká k převzetí exkluzivně pro SZ Byznys zakladatel a spolumajitel UPB Jakub Janeček. „Vnímáme to jako znak důvěry a důkaz o spokojenosti s naší dosavadní čtyřletou spoluprací na značkách Campari nebo Crodino,“ vysvětluje. Pro gigant Coca-Colu to bylo po letech spolupráce překvapení.

ČNB zkomplikovala hypotéky

Česká národní banka se rozhodla zpřísnit pravidla u hypotečních úvěrů a změnila některá pravidla pro jejich získání. Zhruba desetina lidí, kteří by si chtěli vzít hypotéku, tak bude mít od dubna příštího roku smůlu. ČNB nově nastavila tři ukazatele, kterými může regulovat hypoteční trh. Jde o tzv. LTV, DTI a DSTI.

První poměřuje hodnotu zastavované nemovitosti s výší hypotéky. Říká tedy, na jakou část kupované nemovitosti vám banka smí dát hypotéku a kolik je třeba dodat ze svého. ČNB snižuje horní limit ukazatele LTV na 80 % (90 % pro žadatele mladší 36 let). Limit ukazatele DTI (celkový dluh žadatele vyjádřený v násobcích jeho čistého ročního příjmu) bude činit 8,5 (9,5 pro žadatele mladší 36 let). Limit ukazatele DSTI (poměr mezi celkovou výší měsíčních splátek dluhu žadatele o úvěr a jeho čistým měsíčním příjmem) bude 45 % (50 % pro žadatele mladší 36 let).

Žádosti o hypotéku se přestěhují na mobily

ČSOB v lednu spustí realitní portál, kde si vyberete nemovitost, požádáte o hypotéku i změníte poskytovatele energií. Do dvou let chce také pomocí virtuální asistentky nabídnout řešení většiny klientských požadavků digitálně. Podle členky představenstva ČSOB Michaely Lhotkové půjde na portálu najít nabídky nemovitostí, doplněné o finanční a pojišťovací služby, které tam rovnou bude možné sjednat do maximální možné míry digitálně.

Banka také plánuje předskórovávání klientů, tedy předběžné hodnocení jejich bonity, které v době obrovského hladu může být rozhodujícím faktorem v rozhodnutí, kdo nakonec nemovitost „vysoutěží“.

Přehled událostí z byznysu z předchozích dní si pusťte v rychlém videu ZDE, pokud chcete rychlý přehled dnešních ekonomických zpráv, přejděte SEM, a pokud vás byznys opravdu zajímá a chcete vidět jeho špičkovou podobu, podívejte se SEM.

Reklama

Doporučované