Hlavní obsah

GymBeam loni zvýšil obrat v Česku o více než 60 procent

Foto: Ground Picture, Shutterstock.com

Ilustrační foto.

Reklama

Slovenský fitness e-shop GymBeam zvýšil loni v Česku meziročně obrat o 63 procent na přibližně 33 milionů eur (zhruba 815,5 milionu korun). ČTK to v pondělí řekl zakladatel a ředitel společnosti Dalibor Cicman.

Článek

Celá skupina, která působí na 15 trzích, podle něj dosáhla tržeb zhruba 175 milionů eur (asi 4,3 miliardy korun), což byl proti roku 2022 dvoutřetinový nárůst. Stoupl také provozní zisk skupiny, a to více než trojnásobně na 17 milionů eur (přibližně 420 milionů korun).

„Z 15 trhů, kde působíme, hraje ten český významnou roli v obratu,“ uvedl Cicman. Produkty vlastních značek GymBeam se podle něj na celkových tržbách podílely z více než 80 procent, do budoucna Cicman očekává další růst. „Je to dáno především vývojem dalších produktů a kategorií. Jen za minulý rok jsme uvedli do prodeje přes 670 nových produktů vlastních značek,“ doplnil.

Představit novou privátní značku firma podle Cicmana v současné době neplánuje, chce spíše rozvíjet ty stávající. „Největší podíl v obratu dělá přímo značka GymBeam. Nejmladším přírůstkem je XBEAM pro hráče e-sportů,“ dodal.

Růst společnosti je podle Cicmana dán zejména navyšováním investic. „V minulém roce jsme například udělali velké kroky v rozšíření výrobních kapacit z 1500 metrů čtverečních na 7000 metrů čtverečních, což bylo naším největším nákladem,“ řekl. Tento rok podle něj firma plánuje investovat především do logistiky a automatizace. „Budeme disponovat nejen pěti logistickými centry, ale také novým unikátním autostorem (robotický skladovací systém) v Košicích. S touto investicí za bezmála 147 milionů korun si slibujeme automatizaci až 80 procent objednávek,“ uvedl.

Nejžádanějším produktem jsou v Česku i na dalších trzích proteiny, zájem pak roste o nootropika (doplňky stravy zlepšující činnost mozku) nebo adaptogeny (doplňky stravy proti stresu), řekl Cicman. „V Čechách se nám velmi osvědčily produkty vyvinuté ve spolupráci s influencery. Věříme také v potenciál produktů pro gaming,“ dodal.

Tento rok společnost GymBeam, kterou Cicman založil na Slovensku v roce 2014, cílí na tržby 233 milionů eur (zhruba 5,8 miliardy korun).

Reklama

Související témata:
GymBeam

Doporučované