Hlavní obsah

Kofole se daří. Za první kvartál zvýšila provozní zisk na dvojnásobek

Foto: Tomáš Svoboda, Seznam Zprávy

Kofole vzrostl provozní zisk téměř dvojnásobně.

Reklama

Společnost Kofola obchodovaná na pražské burze hlásí pozitivní čísla za první tři měsíce roku. Její provozní zisk se zvýšil na 218 milionů korun.

Článek

Nápojářské skupině Kofola stoupl v letošním prvním čtvrtletí provozní zisk EBITDA na 218 milionů korun. Ve stejném loňském období činil 112 milionů korun, meziroční nárůst je tedy skoro dvojnásobný.

Kofola uvedla, že skupina vykazuje dlouhodobě stabilní výsledky a také letos se jí i přes pokles trhu zatím daří dosahovat plánovaných cílů. „K dobrému výsledku v prvním čtvrtletí přispěly nejen stabilizované ceny energií, vnitřní nákladová disciplína, ale i zvyšující se obliba čerstvých šťáv a zdravých pokrmů UGO a bylinných čajů Leros,“ uvedla firma.

„S ohledem na důsledky ekonomické krize jsme už při plánování počítali se snížením objemu prodaných litrů našich nealko nápojů jak v Česku/Slovensku, tak v Adriatiku (oblast kolem Jaderského moře - pozn. red.). Zdražení, ke kterému jsme museli na sklonku roku přistoupit z důvodů zvýšených cen vstupů, nám pomáhá pokrýt sníženou spotřebu. V současné chvíli se tedy jeví jako dostatečné,“ komentuje Martin Pisklák, finanční ředitel skupiny Kofola.

„K dosavadnímu výsledku je ale třeba přistupovat s opatrností. O úspěchu celého roku rozhoduje až hlavní sezóna a v ní jeden špatný měsíc může smazat veškerý dosavadní růst. Věřím, že jsme na ni ale dobře připraveni,“ dodal. První kvartál je pro nápojáře z pohledu celkového výsledku roku nejslabší částí roku mimo jiné kvůli počasí.

Generální ředitel Kofoly v Česku a na Slovensku Daniel Buryš uvedl, že tržby jsou vyšší než loni, ale objem prodaných litrů klesl, a to hlavně v maloobchodě a zejména v segmentu vod. „S poklesem poptávky jsme v odhadech počítali, takže proti našemu plánu přeplňujeme jak v tržbách, tak i v litrech,“ uvedl Buryš.

Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, má 11 výrobních závodů na pěti evropských trzích. K výrobkům firmy vedle stejnojmenného nápoje patří pití značek Rajec, Korunní, Ondrášovka, Kláštorná Kalcia, Jupí, Vinea nebo Semtex.

Do skupiny patří síť UGO, český výrobce směsí z léčivých rostlin Leros, slovinská společnost Radenska a chorvatský výrobce minerálních vod Studenac. V loňském roce skupina Kofola zvýšila tržby meziročně o 18,7 procenta na 7,88 miliardy korun. Její provozní zisk před odpisy (ukazatel EBITDA) dosáhl za celý rok 1,11 miliardy korun, o 1,6 procenta méně než předloni.

S akciemi Kofoly se zároveň obchoduje na hlavním trhu pražské burzy. Nápojářský titul od začátku roku přidává 1,23 procenta, jednu akcii lze aktuálně pořídit na 247 korun.

Reklama

Doporučované