Hlavní obsah

Škoda udržela výrobu klíčového modelu. Enyaq se do Německa nestěhuje

Foto: Škoda Auto

Elektrický Enyaq patří mezi nejprodávanější modely automobilky.

Reklama

Škoda Auto může slavit, výroba klíčového elektrického SUV Enyaq totiž zůstává v Česku. Ještě nedávno přitom hrozilo, že se jeho výroba přesune do německého Cvikova.

Článek

Škoda Auto dnes ve společném prohlášení předsedy představenstva Klause Zellmera a předsedy Podnikové rady Odborů KOVO a místopředsedy dozorčí rady společnosti Škoda Auto Jaroslava Povšíka své zaměstnance informovala, že výroba klíčového elektrického vozu Enyaq zůstává v Česku.

Hrozil přitom přesun výroby do německého Cvikova, tedy největšího a nejvýkonnějšího koncernového závodu v Evropě zaměřeného výhradně na elektromobily. To v minulosti odborový předák automobilky potvrdil i médiím.

Šest nových elektromobilů

„Dnešní potvrzení, že výroba plně elektrických vozů rodiny Enyaq zůstane v Mladé Boleslavi, je důležité rozhodnutí pro rozvoj celé společnosti Škoda Auto a je současně zcela v souladu s naší dlouhodobou strategií Next Level Škoda Strategy 2030 a ambiciózními cíli v oblasti udržitelnosti. Základem je pokročilá elektrifikace modelového portfolia a uvedení šesti nových elektromobilů, mezi nimiž hraje zásadní roli příští generace modelové řady Enyaq na modernizované platformě. Zachování výroby elektrických vozidel v České republice je skvělou zprávou i pro místní průmysl a hospodářství celé země. Vedle elektromobilů se v Mladé Boleslavi vyrábějí rovněž bateriové systémy pro plně elektrické modely Škoda i vozy dalších značek koncernu Volkswagen. Ještě letos podle plánu dále rozšíříme kapacitu výroby bateriových systémů tak, abychom vyhověli rostoucímu zájmu o naše elektrické modely na všech trzích, “ uvádí v prohlášení zaměstnancům šéf automobilky Klaus Zellmer.

Klíčový Enyaq

V současné době elektrický Enyaq vyrábí Škoda v Česku a plánuje zde vyrábět i model, který bude uveden na trh příští rok. Naopak plánované malé SUV bude vyrábět podnik ve Španělsku.

„Elektrické vozy budou průběžně rozložené v různých závodech koncernu podle toho, na jaké platformě jsou nebo kde je volná kapacita,“ uvedl v nedávném rozhovoru pro SZ člen představenstva Škoda Auto Martin Jahn. Už tehdy říkal, že věří, že výroba modelu Enyaq v Česku zůstane.

Výdělečný model s elektrickým pohonem a vysokou marží je pro Škoda Auto vlajkovým automobilem. V Mladé Boleslavi se vyrábí už od roku 2020. Pro Škodu je model klíčový i z toho důvodu, že jde o první plně elektrické auto Škody, které tak splňuje emisní limity.

„Rozhodnutí dozorčí rady koncernu Volkswagen velmi vítáme a považujeme ho za projev důvěry ve strategii automobilky Škoda Auto i ve schopnosti a vysoké nasazení našich zaměstnanců. Zároveň se jedná o významný signál do budoucna, že v českých závodech bude zabezpečena výroba automobilů na obou platformách, se spalovacími motory i s elektrickým pohonem, což znamená také zajištění zaměstnanosti,“ dodává Jaroslav Povšík.

Reklama

Doporučované