Hlavní obsah

„Slovenská ČT24“ mění majitele. Televizi TA3 kupuje český podnikatel

Foto: Profimedia.cz

Červené logo televize TA3 na modrém mikrofonu uprostřed. Ilustrační foto.

Reklama

26. 1. 11:05

Český podnikatel Michal Voráček ovládl slovenskou zpravodajskou televizi TA3. Soukromou stanici dosud vlastnila skupina slovenského podnikatele Kmotríka.

Článek

Společnost Blueberg Media českého podnikatele Michala Voráčka koupila slovenskou zpravodajskou televizi TA3. Televize o tom ve středu informovala na svém webu, hodnotu transakce nezveřejnila. Slovenská Rada pro vysílání a retransmisi už v prosinci dala souhlas ke změně majitele firmy C.E.N., která vlastní licenci na vysílání TA3. Televizi dosud ovládala skupina Grafobal slovenského podnikatele Ivana Kmotríka.

TA3 začala na Slovensku vysílat v roce 2001, v zemi nepatří k nejsledovanějším televizním stanicím. Veřejnoprávní Rozhlas a televize Slovenska svůj vlastní zpravodajský televizní kanál neprovozuje.

Společnost C.E.N. podle portálu Finstat.sk dlouhodobě hospodaří se ztrátami. V roce 2020 ztráta dosáhla 1,91 milionu eur (46,8 milionu Kč).

Voráček, který dlouhodobě podniká v médiích, byl podle TA3 na Slovensku do loňského října spolumajitelem společnosti Our Media SR. Ta v roce 2018 koupila vydavatele celostátního slovenského listu Pravda a nyní tento deník sama vydává.

Se změnou majitele končí ve funkci ředitelky TA3 Mirjana Hron Sikimič, která bude nově pracovat ve vedení skupiny Grafobal Group. Voráček angažoval do TA3 projektového manažera Jána Svobodu, dosavadního předsedu představenstva Our Media SR.

Jinou přední slovenskou soukromou televizi Markíza ovládá investiční skupina PPF.

Sdílejte článek

Reklama

Související témata:

Doporučované