Hlavní obsah

PPF se zbavila neziskové televize Mall.tv. Projekt ovládli dva miliardáři

Foto: Mall.tv

Snímek z propagace Mall.tv.

Reklama

23. 7. 17:55

Okolo internetové skupiny Mall Group pokračuje vlna změn. Holding spoluvlastněný skupinou PPF opustila televize Mall.tv. Stala se součástí mediální skupiny Czech Media Invest miliardářů Daniela Křetínské a Patrika Tkáče.

Článek

Internetová televize Mall.tv se ze skupiny Mall Group přesunula do nově založené firmy Czech Video Center. Ta je sesterskou společností vydavatelského domu Czech News Center ovládaného miliardáři Danielem Křetínským a Patrikem Tkáčem. Změna znamená, že na televizi už nemá vliv skupina PPF, které patří 40 procent Mall Group.

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

„V důsledku dynamického růstu a plánovaných aktivit došlo začátkem letošního roku k vytvoření nového právního subjektu s názvem Czech Video Center, který činnost Mall.tv zaštiťuje a reflektuje specifika obsahové služby. S e-commerce skupinou Mall Group rozvíjí Mall.tv nadále jak marketingovou spolupráci, tak oba subjekty využívají dostupných synergií ve prospěch klientů a sdílí datovou platformu,“ sdělila mluvčí Mall.tv Eva Albrechtová. Finanční podmínky transakce žádná ze stran nekomentovala.

Pozici šéfproducenta televize dále zastává Lukáš Záhoř, výkonným ředitelem televize je nadále Juraj Felix. Ten je zároveň od minulého roku jedním ze dvou generálních ředitelů celé CNC.

O mezinárodně oceněný osmidílný thriller #martyisdead projevily zájem Francie, Španělsko, Nizozemsko, Belgie, Německo nebo asijský trh.
Eva Albrechtová, mluvčí Mall.tv

Změny v Mall.tv uspíšil mimo jiné loňský úspěch jejího seriálu #martyisdead, když získal prestižní mezinárodní cenu Emmy. „O mezinárodně oceněný osmidílný thriller #martyisdead projevily zájem Francie, Španělsko, Nizozemsko, Belgie, Německo nebo asijský trh. Nejde přitom o žádné zanedbatelné hráče, pro nizozemské diváky zvažuje nákup Amazon, pro německé ZDF. Terapie sdílením se zase dostala do hledáčku indického producenta,“ doplnila Albrechtová.

Faktem ovšem také je, že změna ve vlastnictví online televize přichází v době, kdy se chystají podobné změny i na úrovni celé Mall Group. Část akcií skupiny může skončit na burze, vyloučený není ani jejich prodej přímému zájemci. Pro firmu je proto důležité prezentování lepších hospodářských výsledků, než jaké vykazovala v minulosti. A k tomu zatím ztrátová Mall.tv nepřispívá.

Majitelé Mall Group

- PPF 40 %

- EC Investments (Daniel Křetínský a Patrik Tkáč) 40 %

- Rockaway Capital (Jakub Havrlant) 20 %

„Mall.tv zatím nevykazuje pozitivní EBITDA (zisk před započítáním daní, úroků a odpisů – pozn. red.). S nákladností profesionální videoprodukce se v začátcích své existence potýkali i největší globální hráči. Návratnost investice do platformy s kurátorovaným obsahem, která jen vloni nabídla divákům na pět tisíc videí, lze očekávat ve střednědobém plánu,“ popsala mluvčí televize. „Od toho, aby byl projekt hodnocený jako ziskový, ho dělí zhruba 10 až 15 procent, což lze po pouhých třech letech existence a při vstupních nákladech považovat za úspěch,“ dodala Albrechtová.

Mall se dlouhodobě potýkal s prodělky. Jen ve finančním roce končícím loni v březnu měla společnost ztrátu 1,7 miliardy korun. Za poslední účetní rok ukončený letos na jaře firma oznámila, že už na úrovni ukazatele EBITDA dosáhla kladného výsledku. Konkrétní číslo ani čistý výsledek ale Mall nezveřejnil. Tržby skupiny vzrostly na 20,7 miliardy korun.

Czech Media Invest

Majitelé: Daniel Křetínský (50 %), Patrik Tkáč (40 %), Roman Korbačka (10 %)

Dceřiné firmy: Czech News Center, Czech Radio Center, Czech Video Center, International Media Invest, Book Holding (50 %), CMI News, Tech Platform (50 %)

K vlastnické rošádě se schyluje rovněž v internetovém supermarketu Košík.cz. Ten ovládá stejná skladba akcionářů jako Mall. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže začal posuzovat návrh Křetínského a Tkáče na získání většinového podílu. Podle Hospodářských novin mají vykoupit právě PPF.

„Skupina PPF probíhající komerční jednání ani investiční záměry nekomentuje a nadále se věnuje rozvoji všech svých aktiv,“ reagoval mluvčí PPF Leoš Rousek na dotaz ohledně změn v okolí Mall Group.

Televize Mall.tv funguje od roku 2018. Dosud byla vlastnicky součástí Mall Group. Už loni Mall.tv zahájila strategickou spolupráci s CNC za účelem další expanze a nalezení nových diváků. Loni měla televize téměř 92 milionů zhlédnutí. O rok dříve to bylo 31,5 milionu zhlédnutí.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované