Hlavní obsah

Spolupráce Evropy a Číny naruby. Renault nabízí Číňanům své továrny

Foto: Alex Lab, Shutterstock.com

Renault je na jihoamerických trzích dlouhodobě silný.

Čínská automobilka Chery jedná s Renaultem o spolupráci v Jižní Americe. Chery by do partnerství přinesla peníze a hotové modely automobilů, Renault především své továrny a pracovní sílu.

Článek

Francouzský Renault a čínská společnost Chery Automobile jednají o partnerství v oblasti výroby a prodeje automobilů v Jižní Americe, protože oba výrobci usilují o růst v této oblasti.

Jednání zahrnují plány pro Kolumbii a Argentinu, kde by Chery získala přístup k existující síti továren Renaultu výměnou za poskytnutí kapitálu a designu produktů, uvedly zdroje agentury Bloomberg.

Čínský výrobce automobilů by využil továrnu Renaultu v kolumbijském Envigadu k výrobě automobilů se spalovacím motorem, z nichž většina by se prodávala pod značkou Renault a zbytek jako vozidla Chery. V továrně Renaultu v argentinské Córdobě Chery zvažuje investici do výroby plug-in hybridních pickupů, přičemž úlohou Renaultu by v tomto případě byla distribuce vozidel.

Jednání stále probíhají a není jisté, zda bude dohoda podepsána. Mluvčí Renaultu se k věci odmítl vyjádřit. Zástupci společnosti Chery na žádost o komentář nereagovali.

Renault usiluje o partnerství s cílem snížit náklady a zároveň proniknout na rostoucí trhy. V Brazílii spolupracuje s čínskou Geely na výrobě a prodeji elektromobilů a dalších automobilů. Spolupráce s Chery by neměla vliv na projekty Geely.

Zájem Chery o mezinárodní expanzi se zvýšil po jejím úspěšném debutu na hongkongské burze minulý týden, dodávají zdroje Bloombergu.

Jednání o spolupráci francouzské a čínské automobilky byla zahájena ještě za bývalého generálního ředitele Renaultu Lucy de Mea. Jeho nástupce Francois Provost ale zaujímá údajně opatrnější přístup k výdajům než De Meo, který podporoval spolufinancování expanze v Jižní Americe. Podle nejnovějších informací by ale veškerou tíhu nákladů nesla čínská společnost.

Chery, která je podle poradenské firmy Frost & Sullivan každoročně od roku 2003 nejvýznamnějším čínským vývozcem automobilů, má zkušenosti se spoluprací se západními společnostmi. V Číně nyní montuje vozy značek Jaguar a Land Rover.

Doporučované