Hlavní obsah

Firma, která čistí „nosy prezidentů“, odmítla státní pomoc. Je složitá

Celý magazín Ženský byznys Petry Krmelové, s hlavním hostem Miladou Skutilovou, jednatelkou Kärcher ČR.Video: Petra Krmelová

 

Reklama

Koronavirová krize je zasáhla v dobrém i špatném. Některé zboží se prodávalo dvojnásobně, jiné vůbec. V pořadu Ženský byznys mluvila o dopadech na světovou jedničku v čisticí technice Milada Skutilová, šéfka české pobočky.

Článek

Společnost Kärcher je doma v Německu, ale výrobu má po celém světě. Pro Evropu jsou zásadní továrny v italské provincii Reggio Emilia. Tři týdny výroba stála, což bylo okamžitě poznat. Kromě toho se zavřela centra pro zákazníky a stroje neodebírali ani pro firmu důležití zákazníci z oblasti automotive.

„Čisticí stroje, které se používají v průmyslu, měly výpadky, vůbec se neprodávaly. Jiné zboží naopak zase rostlo o stovky procent. Zdvojnásobila se poptávka po paročističích, které jsou schopné hubit i koronavirus,“ uvedla v pořadu Ženský byznys Milada Skutilová, jednatelka Kärcher Česko. Žena, kterou v jedné z anket zařadili mezi Top 20 žen českého byznysu.

V březnu a dubnu tak měla tuzemská divize firmy dokonce vyšší obrat než v předchozím období. I přes problémy letos firma vyhlíží desetiprocentní růst. Předpokládá, že v Česku překročí obrat 800 milionů korun oproti loňským 747 milionům.

Kärcher

Světová jednička v čisticí technice

Obrat 2019: 2,5 miliardy eur

Počet zaměstnanců 2019: 13 498

Počet patentů: 624

Přesto, že je dva roky staré centrum v Modleticích u Prahy v pořadí sedmistá otevřená pobočka na světě, Milada Skutilová trvá na tom, že jde stále o rodinnou firmu.

Potomek zakladatelů Alfreda a Irene Kärcherových sem pravidelně jezdí na kontroly a chce vidět, jak se firmě vede.

„Pan Johannes Kärcher je druhá generace vlastníků, pořád je tam ta rodina silně zastoupená. My je známe, já ho vídám tak dvakrát třikrát do roka, povídáme si spolu. Má obrovské povědomí o tom, co se děje ve firmě, a zástupci nejbližší rodiny jsou členové dozorčí rady,“ vypráví žena, která původně chtěla studovat cizí jazyky a k technickým oborům měla opravdu daleko, jak přiznává.

Milada Skutilová

2002 - nastoupila do firmy jako vedoucí regionálního prodeje pro Moravu

2008 – stala se jednatelkou společnosti

Žije v dvoukariérovém manželství, manžel je lékař ORL.

Má dvě děti staré 13 a 10 let.

V Indii má adoptovanou dívku jménem Hirkali, která se díky její podpoře připravuje na studium pedagogické školy.

V anketě HN TOP ženy Česka získala 1. místo v kategorii TOP manažerka.

Hlavním cílem v době karantény pro ni bylo udržet všech sto zaměstnanců, což se podařilo. Společnost s německým vlastníkem, která celosvětově proslula čištěním památek a monumentů včetně hlav čtyř prezidentů USA vytesaných do žuly na Mount Rushmore v Jižní Dakotě, nepožádala český stát o žádnou pomoc.

„Abych pravdu řekla, když jsem sledovala kritéria, která je potřeba splnit, tak jsme se shodli, že to zvládneme sami. My jsme po celou dobu té krize fungovali, i když jsme museli zavřít naše centra, ale domluvili jsme se s kolegy, že o pomoc stát žádat nebudeme,“ mluví o administrativní složitosti pomoci jednatelka české divize světové jedničky ve svém oboru na trhu.

„Samozřejmě máme matky, které čerpají OČR (ošetřovné na děti v době koronaviru - pozn. red.), takže jsme měli snížené mzdové náklady. Ale řekli jsme si, že není třeba se do žádosti o pomoc státu s nejistým výsledkem pouštět,“ dodává pro Seznam Zprávy Milada Skutilová.

Co ale udělali proti proudu, byla masivní investice do reklamy. Zatímco právě propagace byla pro mnohé firmy mezi prvními škrty v rozpočtu, oni to cítili jinak.

„To byla hned na začátku jedna z otázek. Říkali jsme, že teď je doba, kdy je potřeba, aby nás bylo vidět,“ říká šéfka české pobočky firmy, za jejíhož působení ve vedení se obrat pobočky ztrojnásobil a počet zaměstnanců zdvojnásobil.

Kärcher ČR

Obrat:

2010: 234 mil. Kč

2019: 747 mil. Kč

Počet zaměstnanců:

2015: 40

2020: 100

Výstavba sídla Kärcher v ČR – otevření v listopadu 2018 v Modleticích.

„Měli jsme už předtím naplánovanou masivní kampaň, tak jsme si řekli, že to tak necháme. Jen jsme se uzpůsobili situaci a nakonec v reklamních spotech změnili zboží,“ mluví o kampani za miliony korun.

Reklama

Doporučované