Hlavní obsah

Házení miliardami. Kdy vstává ministryně Dostálová?

Foto: Seznam Zprávy, Seznam Zprávy

Tohle je Ostrava, je tu fakt hezky, víte? Nemáte zač, budou to dvě miliardy.

Reklama

29. 7. 13:00
Článek

Jestli chce vláda utratit za reklamu víc než Alza, je to přinejmenším zvláštní. Takhle promyšlená podpora cestovního ruchu nevypadá.

Mohlo by se zdát, že abyste se dnes stali nejbizarnějším ministrem, stačí vést dvě ministerstva, na libovolnou otázku včetně „jak se máš“ odpovídat osmnáct minut a vstávat dříve než premiér. Boj o tento titul ale rozhodně není tak jednoznačný.

Promluvila do něj totiž ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová. Jak zjistil server Zdopravy.cz, Dostálová před několika dny nenápadně navrhla vyčlenit dvě miliardy korun na reklamy, které by propagovaly tuzemskou turistiku.

To je špatně z více úhlů pohledu, než z kolika je nafocena Alena Schillerová na svém Instagramu.

Začněme třeba číslem. Dvě miliardy. Já bych si teď jen s vámi ujasnil, že všichni tady víme, že dvě miliardy jsou dva tisíce milionů. Když náhodně vybereme dva tisíce hotelů, každému dáme milion a pak do nich necháme všechny novináře jednou zadarmo na týden přijet, bude to nekonečně rozumnější nápad.

Pro kontext – Alza za celý rok 2019 utratila za reklamu 1,8 miliardy korun. A třeba rozpočet státní turistické kampaně z roku 2013, která se snažila rebrandovat Česko na zemi příběhů, byl 39 milionů korun. A to ještě navíc byla kampaň cílená do více než tuctu zemí.

Dvě minuty

Pravidelné autorské glosy osobností Seznam Zpráv.

Názory, postřehy, komentáře. Ve dvou minutách, v textu a zvuku, každý všední den.

Archiv všech glos najdete tady, podcasty a další audio Seznam Zpráv tady.

A druhá věc: prosím vás, co bychom propagovali? Konkrétní hotely asi ne, tak řekněme konkrétní místa? Třeba: „Tohle je Ostrava. Ostrava je blíž než jiná města. Je tu fakt hezky. Přijeďte!“ Pokud takhle, tak už ta kampaň nějakou chvíli běží a říká se jí základní vzdělání.

Ministryně se k věci vyjádřila Deníku N a to už je tedy čistý bizár do žil. Dvě miliardy se prý jen tak nadhodily a vlastně to může být víc.

A že to je malá domů Babišově Mafře? O tom prý nic neví, ona s médii nic nemá. A mimochodem, slovo „nevím“ během kratičkého rozhovoru padlo hned sedmkrát, takže se všichni sborově omluvme Jiřímu Drahošovi, že jsme se mu za „nevím“ kdy smáli.

Ministerstvo materiál sice stáhlo, ale jen s tím, že na něm bude víc pracovat. Jinými slovy, těšme se na miliardy tři.

Podpora turistického ruchu má smysl. Stejně tak podpora kreativní ekonomiky. Ale dokud tu bude Dostálová házet bez rozmyslu miliardami, bude to jenom kontraproduktivní. Tohle prostě není dobrý management. Docela by mě zajímalo, v kolik paní ministryně vstává, že je pořád ministryní.

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Doporučené