Hlavní obsah

Jet v Praze do práce? To je za trest. Opravy protahují cesty na dvojnásobek

Podívejte se na přehled uzavírek v Praze. (Video: Prokop Vodrážka, Seznam Zprávy)

 

Reklama

17. 7. 2018 7:32

Praha spustila další vlnu uzavírek, cesta se kvůli tomu často protáhne až na dvojnásobnou délku.

Článek

V Praze se tento týden rozjela další vlna silničních uzavírek a s tím spjatých dopravních omezení. Úplná uzavírka například nastala v pražském Suchdolu, kde probíhá kompletní rekonstrukce ulice Kamýcká. Opravovat se měla i ulice Koněvova na Žižkově. Její oprava však byla kvůli již tak složité dopravní situaci odložena.

A doprava v Praze se tak stále více komplikuje.

Na několika úsecích se opravuje magistrála, uzavřena je již od března ulice Husitská na Žižkově, opravuje se ulice Dobříšská a kvůli frézování je omezen provoz také na Jiráskově mostě.

Na Smíchově vás zdrží auta na kolejích. (Video: Prokop Vodrážka, Seznam Zprávy)

Začátek minulého týdne velmi zaskočil cestující především v okolí Karlova náměstí. Kvůli frézování Jiráskova mostu se opožďovali nejen řidiči. Také tramvajové linky nabíraly až hodinové zpoždění.

A další omezení budou přibývat. Koncem července se rozjede již zmiňovaná uzavírka ulice Koněvova od křižovatky Ohrada. Omezení pak nastane také na Barrandovském mostě, kde bude probíhat oprava nájezdu, nebo v ulici K Barrandovu u Slivence.

To, že se v Praze opravuje skutečně více než v předchozích letech, potvrzuje i mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková. „Ano, máme víc finančních prostředků na opravy. Jsme za to rádi, protože například ulice Wilsonova je komunikace, kde je vozovka na hraně své životnosti,“ popisuje Lišková.

Podle mluvčího pražského magistrátu se neopravuje více než v loňském či předloňském roce. „Rozdíl je v tom, že letos máme více těch plných uzavírek,“ uvedl Vít Hofman. Podle něj jsou opravy skutečně potřebné, protože město musí dohánět vnitřní silniční dluh, který je ve výši jedné miliardy korun. Praha je však podle něj připravena reagovat na náhlé situace, což ilustruje na příkladu odložení opravy Koněvovy ulice.

Někdy se pak ve spojení s dopravou objevují až absurdní situace. Příkladem může být třeba rekonstrukce Vinohradské ulice. Ta měla nejprve proběhnout na celé třídě. Toho se však pražský magistrát kvůli obavám z dopravního kolapsu zalekl a rozhodl, že se opraví pouze koleje v úseku mezi zastávkami Želivského a Florou.

V současnosti je situace taková, že se sice opravuje jen úsek mezi Želivského a Florou, ale tramvajové linky jsou uzavřeny v celé délce ulice.

Na zbytek ulice se při opravách dostane příští léto, omezení dopravy na Vinohradské třídě tak bude probíhat dva roky po sobě místo původně plánovaného jednoho roku.

Proč nejezdí tramvaje na Vinohradské? Prošli jsme trasu linky. (Video: Prokop Vodrážka, Seznam Zprávy)

Podobná je situace třeba při cestě z Barrandova. Cestujícím je na Smíchovském nádraží doporučováno, aby místo pokračování tramvají na Anděl přestoupili na metro. Kvůli práci na ulici Nádražní totiž musejí auta jezdit po tramvajových kolejích a vznikají tak až několikaminutové kolony. I s přestupem se cesta metrem vyplatí časově lépe.

Kromě větších oprav a rekonstrukcí registruje Dopravní informační centrum Praha, které mapuje dopravu v hlavním městě, další více než stovku dopravních omezení - menší opravy silnic nebo krátkodobé uzavírky.

Poznat to mohou i řidiči. Třeba pondělní cesta z Letňan na Anděl trvala reportérovi Seznamu místo obvyklé půlhodiny více než hodinu a čtvrt.

Zpovykaní Pražané? (Video: Prokop Vodrážka, Seznam Zprávy)

Omezení je cítit i na tramvajové dopravě. Z 27 běžných denních linek jich má celých 12 určitou formu omezení provozu. Například linky 13 a 10 jsou kvůli opravě Vinohradské ulice zrušeny úplně. Lidé si pak na sociálních sítích často stěžují, že jezdí přeplněnými tramvajemi. S tím, že by do ulic vyrazilo méně souprav, však nesouhlasí mluvčí organizace ROPID Filip Drápal.

Ten sice připouští, že tramvaje v Praze najezdí méně kilometrů než loni, důvodem jsou však podle něj právě složitější výluky na velmi frekventovaných místech. „Na všech úsecích, kde není výluka, jezdí tramvaje stejně jako vloni, někde dokonce více,” dodává Drápal.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované