Hlavní obsah

Jihomoravská linka odbavila za 2,5 hodiny 100 lidí, měla výpadek

Foto: Getty Images

Ilustrační snímek.

Reklama

15. 1. 23:00

Krajská krizová linka Jihomoravského kraje odbavila za první dvě a půl hodiny fungování asi stovku zájemců o očkování proti covidu-19. Na dotaz ČTK to odpověděl mluvčí kraje Michal Cagala.

Článek

Podle hejtmana Jana Grolicha (KDU-ČSL) měla linka výpadek a zaměstnanci museli volat z vlastních mobilů. Celostátní systém pro registraci lidí nad 80 let byl spuštěn dnes v 8:00 a měl problémy. V systému způsobily problém SMS s PIN kódy, dovolat se nedalo ani na celostátní linku 1221.

Krajská krizová linka 800 129 921 začala fungovat na pomoc té celostátní také v 8:00 a pracuje do 16:00. „Nyní je situace už stabilnější, než když po spuštění registrace byly dlouhé prodlevy v zasílání SMS zpráv a přetížení systému,“ uvedl Cagala.

Podle Grolicha měla linka i chvilkový výpadek. „Zaměstnanci museli volat z vlastních mobilů a platit to ze svého. Musí se to vychytat,“ poznamenal Grolich. Aktuálně obsluhuje krajskou informační krizovou linku pro registraci seniorů nad 80 let na očkování pět zaměstnanců, kraj ji posílí.

„Telefonují a další zaměstnanci pak zabezpečují technickou podporu jejich činnosti,“ dodal Cagala. Pomoc občanům kraje s registrací nabízí středisko volného času Lužánky a hlásí se i další dobrovolníci.

Speciální infolinky spustí od pondělí i znojemská radnice. „Celostátní i krajská linka jsou přetížené, proto jsme pro znojemské seniory aktivovali dvě čísla, kde jim poradíme a pomůžeme,“ uvedla mluvčí radnice Zuzana Pastrňáková. Pracovníci sociálního odboru budou k dispozici na telefonních číslech 733 781 612 a 733 781 614. Volat lze v pracovních dnech od 8:00 do 16:00.

Fakultní nemocnice Brno připomněla, že senioři se pro očkování v záložní nemocnici na brněnském výstavišti musejí předem registrovat přes centrální rezervační systém. Využít lze odkaz na webu, celostátní či krajskou linku.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované