Hlavní obsah

Jste si jisti, že jste připraveni na případnou katastrofu?

Foto: shutterstock.com

Myslete na budoucnost svou i svých dětí.

Reklama

1. 11. 8:00
aktualizováno • 1. 11. 14:28

Bydlení je po covidu a drahé energii asi nejfrekventovanějším tématem posledních měsíců. Ceny bydlení, jeho dostupnost, zdražování stavebních materiálů, to vše s tím souvisí. A je tu ještě jedno téma, o němž se moc nehovoří.

Článek

Tím tématem je pojištění nemovitosti. Jak se totiž prokázalo po živelních pohromách, například po letošním tornádu na Moravě, řada domácností s uzavřeným pojištěním nemovitostí je podpojištěná. To znamená, že plnění ze strany pojišťovny ani zdaleka nepokryje skutečné náklady na znovuvybudování střechy nad hlavou.

Proč to tak je?

Může to být z několika důvodů. Například proto, že lidé chtějí ušetřit a nejsou tudíž ochotni platit celou pojistnou částku vypočítanou podle skutečné hodnoty nemovitosti. Nebo mají smlouvu uzavřenou před mnoha lety, takže už neodpovídá situaci na trhu s nemovitostmi. Nebo proto, že pojištění nezohledňuje úkony nutné pro znovupostavení domu, jako je demolice poškozené nemovitosti nebo projekt na nemovitost novou.

„Základ je uvědomit si, jaké skutečné náklady byste měli, kdyby vám dům shořel nebo ho odnesl vítr. A také je dobré využít nabídku indexace pojištění. To je automatický růst pojistné částky a limitů pojištění. Bez ní v případě nějaké fatální události nemusí peníze od pojišťovny stačit. Indexaci klientům nabízíme a nastavujeme automaticky, mají tím jistotu, že nebudou sankcionováni kvůli špatně nastavené výši pojistné částky. Také by se každý měl zamyslet nad aktualizací pojistné smlouvy. Interval je individuální, ale doporučujeme zhruba každé tři roky parametry smlouvy prověřit a aktualizovat,“ upřesňuje Martin Laur, člen představenstva pojišťovny Kooperativa.

Foto: shutterstock.com

Pojistěte se správně a užívejte si rodinnou pohodu

Služby, které ocení každý

Zmíněná pojišťovna Kooperativa při pojištění nemovitosti poskytuje klientům službu varování před živelní pohromou formou SMS. Když se blíží třeba bouře nebo je riziko krupobití, pojištěný klient je varován a má tak možnost ukrýt například auto do garáže. Předchází se tím pojistné události. Když už událost nastane, snaží se ji Kooperativa řešit co nejrychleji. Zálohu na pojistné plnění ve výši minimálně padesáti procent posílá už druhý den po tom, kdy událost zaeviduje. Poškozený klient tak může situaci okamžitě řešit.

Majitelé nemovitostí se také musejí smířit s faktem, že i v našem mírném středoevropském pásmu dochází k přírodním jevům, které mají katastrofické dopady. Povodně, tornáda, to vše se podle prognóz klimatologů bude opakovat stále častěji. „Kooperativa na vývoj situace průběžně reaguje, v pojištění majetku občanů jsme v květnu 2021 kompletně obměnili naši metodiku i produktovou nabídku včetně systému oceňování budov,“ vysvětluje Eva Poláchová, členka představenstva pojišťovny Kooperativa. Na pojistce nemovitosti se nevyplatí šetřit a každý by si měl zjistit skutečnou hodnotu nemovitosti, než pojištění uzavře.

Tento článek nevyjadřuje názor redakce.

Sdílejte článek

Doporučované