Hlavní obsah

Kampaň za očkování poběží v TV už v březnu. Ukáže ty, které krize zasáhla

Foto: Shutterstock.com

Ilustrační foto.

Reklama

Kampaň na podporu očkování chce stát odstartovat na konci března prvním televizním spotem. Úřad vlády slibuje, že to stihne. Reklamní kampaň potrvá minimálně do září.

Článek

Mediální kampaň na podporu očkování za 50 milionů korun by se v Česku měla rozeběhnout na přelomu března a dubna. Ministerstvo zdravotnictví dnes vybralo mediální agenturu, která pro resort nakoupí reklamní prostor v médiích. Kreativní tým zase dokončuje první fázi kampaně.

„Vítěznou nabídku jsme dnes vybrali. Vyhodnocení dnes odejde všem uchazečům,“ informovala mluvčí Ministerstva zdravotnictví Barbora Peterová. Kolik zájemců se do výběrového řízení přihlásilo, neřekla. Informaci prý zveřejní až po úplném ukončení tendru.

Autory kampaně, kterou chce vláda dostat do všech typů médií včetně sociálních sítí, je iniciativa Cesta ven, jejíž součástí je 28 komunikačních agentur a expertů. Symbolem bude „tečka za koronavirem“, kterou má být právě očkování.

Kampaň odstartuje televizní spot. „Natáčet se bude 22. března tak, abychom ho mohli ke konci března už vypustit. Původně ohlášené termíny se neprodlužují,“ uvedl šéf tiskového odboru vlády Vladimír Vořechovský, jehož tým měl výběr kreativní agentury na starost.

Reagoval tak na dotaz na termíny zveřejněné ve smlouvě o dílo s kreativci, ve které jsou termíny na vyhotovení některých částí kampaně až do 30. května letošního roku. „Tento termín je ve smlouvě kvůli druhému spotu. Kampaň ale představíme ještě v březnu,“ řekl. Do konce května mají termín třeba i vzorová řešení pro sociální sítě či doporučení jak pracovat s influencery.

Premiér Andrej Babiš minulý týden uvedl, že je třeba očkování zrychlit, v dubnu totiž má do země dorazit zhruba 2,1 milionu dávek vakcín. To už by měla začít registrace na očkování i pro běžnou veřejnost, stanovení termínu ale bude záležet na zdravotním stavu.

Vizuální podoba reklamy pro tištěná média vznikne až později na základě televizního spotu. V obou budou vystupovat reálné osobnosti, které koronavirové krize nejvíce zasáhla. Jejich zajištění vláda nechala na kreativcích. Další fází pak budou videa s odborníky. „To bude takzvaná racionální část,“ vysvětlil Vořechovský.

Kampaň za 50 milionů korun by podle něj neměla být zaměřena jen na následující měsíce, ale měla by pokračovat postupně tak, jak bude očkování postupovat do dalších a dalších věkových skupin. „Kampaň je plánována do září a její intenzita se bude odvíjet podle zájmu o očkováni. Zda tato částka bude stačit, musí rozhodnout ministerstvo,“ uvedl.

Součástí komunikační kampaně nebudou jen billboardy, videospoty a další reklamní formáty, ale také navigační systém pro očkovací centra. Ten by měl barevně a graficky sjednotit všechna očkovací centra v Česku.

Jeho formát je už těsně před dokončením. Systém bude k vidění třeba v plánovaném velkokapacitním očkovacím centru v pražském O2 Universum. Úřad vlády ho nabídne i do regionů. Půjde o jednotné navigační šipky, informační cedule a další potřebnou grafiku.

Podle Vořechovského však použití navigačního systému nebude pro regiony povinné, a pokud budou chtít, mohou setrvat u vlastní grafiky. Se svým nápadem už na začátku roku přišel třeba Jihočeský kraj, který si vytvořil očkovací centrum „Očko“.

Reklama

Doporučované