Hlavní obsah

Klikni a Vyzvedni. Doba přinutila prodejce čajů k unikátní službě

Firma škrtá plány, nová doba ji nutí dělat nové věci.

Reklama

Oxalis, jednička v Česku v prodeji čajů, přichází od středy s novinkou. Spustí službu Klikni a Vyzvedni, aby lidé v době pandemie netrávili moc času v nákupních centrech.

Článek

Služba kombinuje online nákup s prodejem přímo v kamenné prodejně. Zákazník se nejprve chová jako při nákupu v e-shopu – na webových stránkách vybere prodejnu, ve které se chce zastavit. Zvolí si i hmotnost čaje a u kávy i způsob namletí zrn. Teprve pak do obchodu vyrazí. Zvonkem u prodejny informuje personál, ten mu jeho nákup předá přednostně.

„Jedná se o inovativní počin. Služba není závislá na závozech zboží z centrálního skladu a vyškolený personál prodejny dokáže online objednávku připravit k vyzvednutí na prodejně do devadesáti minut,“ vysvětluje pro Seznam Zprávy Jiří Olšák, výkonný ředitel slušovické firmy Oxalis. Právě v rychlosti vidí výhodu oproti jiným podobným službám, kdy je zboží připraveno k vydání zpravidla až v dalších dnech.

Od středy je do nové akce zapojeno 44 z 59 prodejen společnosti po celé zemi.

Ztráty stále sčítají

Oxalis prožívá stejně jako jiní složité období. Přestože se po karanténě prodeje čaje a kávy stále zvyšují, tuzemský lídr trhu je na osmdesáti procentech tržeb z loňska. Společnost je provozována jako holding, který zahrnuje několik firem. Ta, která zaštiťuje velkoobchod a export, bude na konci roku podle odhadů vedení firmy tak na osmdesáti procentech výkonu loňského roku, pokud jde o obrat.

Část společnosti, která provozuje značkové prodejny Oxalis čaj & káva, se oproti zisku z minulých let posune do ztráty několika milionů korun. Také pobočka zahrnující sedm prodejen firmy na Slovensku na konci roku skončí v červených číslech.

„Celkově za skupinu však věřím, že i přes všechna úskalí se budeme pohybovat v černých číslech,“ říká Olšák.

Oxalis

Latinsky šťavel, čtyřlístek

Vznik: 1993

Sídlo: Slušovice

Roční prodej: 400 tun čaje a 130 tun kávy

Jak z toho ven

Kromě novinky, od které v Oxalisu očekávají zlepšení situace, upravili zaměstnancům mzdy a zrušili některé firemní benefity. Díky tomu udrželi všechny lidi ve firmě. Museli také škrtnout některé plány: odsunuli přestavbu některých prodejen a nákup nových strojů. U splácení úvěrů bankám využili podobně jako jiní možnosti zákonného odkladu splátek na dobu šesti měsíců.

Pečlivě teď zvažují vydání každé koruny. „Je jasné, že dopady koronakrize jsou celosvětové, i když situace je odlišná podle míry dopadu v jednotlivých zemích. I u nás došlo k mírnému poklesu exportních tržeb v řádu jednotek procent, ale propad je výrazně menší než na tuzemském trhu,“ říká majitel firmy Petr Zelík.

Reklama

Doporučované