Hlavní obsah

Konec olizování prstů. KFC ruší svůj legendární slogan

Foto: Unsplash - Aleks Dorohovich

Slogan „Finger Lickin' Good“ vznikl v roce 1954 a stal se jedním z nejznámějších ve 20. století.

Reklama

Fastfoodový řetězec ruší po měsících koronavirové krize svůj slogan ohledně olizování prstů. „Tak dobré, až si budete olizovat prsty“ prozatím zmizí z produktů KFC, ale později by se měl znovu vrátit, jak uvedla společnost.

Článek

Americký fastfood Kentucky Fried Chicken upouští od svého známého sloganu „Tak dobré, až si budete olizovat prsty“ (z angl. Finger Lickin' Good). Společnost ke kroku přistoupila z očividných důvodů. „Nacházíme se v ojedinělé situaci. Náš ikonický slogan se nehodí do současného prostředí,“ uvedla v prohlášení Catherine Tan-Gillespie, globální vedoucí marketingu KFC.

Fastfoodový řetězec v pondělí uvedl, že slogan, který společnost využívá již celých 64 let, se do dnešní doby sociálního distancování, zvýšené hygieny a roušek jednoduše nehodí. Slogan se má vrátit podle slov společnosti v „ten správný čas“.

Společnost KFC své rozhodnutí ukázala na videu na YouTube. Ve videu lze vidět vypixelovaný slogan na klasických kyblících a se slovy: „Ta věc, kterou vždycky říkáme? Ignoruj ji. Prozatím.“ Společnost byla vytvořena ve 30. letech minulého století a již v roce 1956 začala využívat tento slogan.

Marketingové rozhodnutí

Po měsících pandemie koronaviru se o tomto kroku dá mluvit jako pouze o marketingovém. Nejspíše rozumná kampaň s dobrým úmyslem, ale, jak někteří lidé poukazují, stejně svá smažená kuřata zákazníci jedí za pomocí svých prstů.

Přesto slogan vzbuzoval jisté kontroverze. V březnu dostala britská regulační agentura Advertising Standards Authority 163 stížností na reklamu KFC, v níž si lidé olizují prsty, jak uvedla BBC. Reklama byla posléze ze strany společnosti stažena.

Společnost Kentucky Fried Chicken je známá svými marketingovými kampaněmi, ty se ale téměř vždy nedostanou k českému zákazníkovi. V minulosti například představila ve spojení se společností Crocs boty se vzorem kuřecích křidýlek. Či například v kolaboraci s firmou Enviro-Log, která vyrábí ekologické „špalky“ z recyklovaného papíru, vyrobilo KFC špalek s vůní smaženého kuřete, jenž šel exkluzivně koupit v síti obchodů Walmart. Před lety řetězec vytvořil i jedlý lak na nehty s nečekanou příchutí kuřecích křidýlek, jak si všímá CNN.

Anketa

Kterému fastfoodu dáváte přednost?
KFC
19,6 %
McDonald's
10,8 %
Žádnému z nich
69,6 %
Celkem hlasovalo 8358 čtenářů.

Cesta vzhůru díky spotřebitelským investicím

Poboček má fastfood podle svých slov po celém světě více než 24 tisíc, v roce 2019 bylo 105 z nich v České republice. Společnost patří pod skupinu Yum! brands, kam patří například i Burger King, Taco Bell či Pizza Hut. Yum! brands se po březnovém propadu akcií stále ještě vrací na svou původní hodnou, ale stabilně s k ní přibližuje.

Podle investorů, které vyzpovídala agentura CNN, podobným společnostem, jako je KFC či McDonald's, pomáhá vysoká míra stresu ve společnosti. Lidé, aby se uvolnili, si podle investorů kupují tzv. „odpustky“. Burzovně obchodovatelný fond (ETF) Infusive Compounding Global Equities, který se na spotřebitelský průmysl zaměřuje, má dokonce lepší pobřeznovou výkonnost než index S&P 500, jenž nedávno přesáhl svá historická maxima.

Reklama

Doporučované