Hlavní obsah

Kybersex: intimní chvíle i dálkově. Start-up těží z obliby VR i covidu

Podívejte se, co je kybersex. Má vyřešit odloučení za pandemie pomocí VR. (Video: Jan Marek)

 

Reklama

29. 3. 20:03

Odloučení lidí, zvlášť párů, kvůli pandemii ve světě i v Česku posiluje. To teď chce aspoň zčásti řešit britský start-up, co zároveň využívá rostoucí popularity virtuální reality a vyvíjí technologie potřebné k tzv. kybersexu.

Článek

S deseti zaměstnanci a založením před dvěma roky je londýnská firma navrhující hi-tech erotické pomůcky pro virtuální pohlavní styk v podstatě start-upem. Zakladatelka Raspberry Dream Labs ji ale popisuje víc jako firmu vytvářející budoucnost kybersexu.

„Myšlenka na kybersex kvetla ještě předtím, než jsme byli schopni se přenést do virtuální reality jako dnes. Opravdu – lidé mají víceméně kompletní zážitky i dnes, díky používání sociálních sítí ve virtuální realitě, a když k tomu připojí ještě další zařízení, můžou být kreativnější a hravější,“ vysvětluje zakladatelka firmy Angelina Aleksandrovich.

Málo dotyků řeší technologie nad prostorem

Společnost teď vyvíjí soupravu a software umožňující lidem odloučeným v pandemii užívat si intimitu i vzdáleně. Virtuální brýle rozšiřuje límec, ke kterému jsou připojené haptické stimulátory, tedy různě vibrující a pohyblivá čidla reagující na podněty od druhého uživatele právě z virtuální reality. Pořád jde o prototyp, ten už teď ale nabízí vizuální, zvukové i hmatové zážitky, kterých je podle Aleksandrovich za pandemie výrazný nedostatek.

„Sex je důležitou součástí života, stejně jako peníze, odpočinek nebo kterákoliv jiná věc. Takže i oblast erotických produktů za poslední roky velmi rychle roste. A já jsem ráda, když vidím, že spousta lidí to bere stejně důležitě jako jiné aspekty našeho života. A zrovna tak si musíme zvyknout, že i tyto technologie se vyvíjí a naše prožívání intimních momentů se posouvá dál,“ dodává Aleksandrovich.

Segmenty na trhu, co rychle rostou

Globální trh jenom se samotnou virtuální realitou dosáhne podle analytiků ještě letos k prodejům až za 215 miliard dolarů, což je v přepočtu asi 4,7 bilionu korun. To ale se vším od virtuálních prezentací firem až po hry. A zhruba na pětině této částky, tedy 39 miliardách dolarů čili asi 865,8 miliardy korun, mají být prodeje výlučně erotických produktů už do roku 2024.

Britská podnikatelka ukrajinského původu Angelina Aleksandrovich původně firmu ani zakládat nechtěla. Nejdřív začínala jako umělecká designérka pracující pro různé PR agentury, přes které se nakonec dostala i ke zkrášlování virtuálních headsetů. O průnik sexu, umění a technologií se prý zajímala už od mládí, v její dřívější domovině jí ale chybělo vzdělání.

Poté, co přišla s prvním prototypem testovaných a stále vyvíjených brýlí s haptickými stimulátory, si ale podle svých slov řekla, že se „cítí lépe, když dělá něco smysluplného,“ a to také vedlo k jejímu dalšímu podnikatelskému postupu. Doufá, že segment dále poroste a pro svoji firmu získá víc investorů a zákazníků.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované