Hlavní obsah

Modernizace trati v úseku Velim - Poříčany skončí do konce příštího roku

Foto: Getty Images

Ilustrační foto.

Reklama

Rozsáhlá modernizace trati v úseku Poříčany - Velim na hlavním traťovém koridoru skončí do konce příštího roku. Náklady činí zhruba 3,8 miliardy korun. Opravuje se úsek v délce 14,5 kilometru.

Článek

Součástí rekonstrukce je oprava železničního svršku a spodku v mezistaničních úsecích, sanace vybraných mostů a propustků, zajištění bezbariérového přístupu na nástupiště ve stanici Velim a rekonstrukce zastávek Cerhenice a Tatce. Stavební práce začaly v červnu 2020, letos v červenci a srpnu se zřizují nové odbočky Cerhenice a Tatce. V roce 2022 se budou sanovat traťové úseky Velim – Pečky a Pečky – Poříčany. V rámci této akce budou nasazeny nejvýkonnější traťové stroje v Evropě, aby se minimalizovala doba výluky.

„Nové odbočky umožní přechod vlaků z první na druhou traťovou kolej a opačně a díky nim se bude následně minimalizovat vliv mimořádností a výluk na pravidelnost dopravy,“ uvedla Správa železnic. Ve Velimi se vybudují výtahy pro zajištění bezbariérového přístupu na ostrovní nástupiště, které bude také zrenovované. Stanice Poříčany projde celkovou přestavbou, na kterou naváže již realizované prodloužení podchodu i rekonstrukci nástupišť.

Hlavními cíli stavby je zamezení snižování rychlosti a tím zkrácení přepravní doby, zvýšení spolehlivosti a bezpečnosti provozu a zajištění mimoúrovňového a bezbariérového přístupu cestujících na nástupiště.

Rekonstrukce trati znamená výrazné dopravní omezení pro vlaky. Vlaky osobní přepravy linky S1 jsou v úseku Pečky - Kolín a opačně nahrazeny autobusy, současný výlukový řád platí zatím do 31. srpna, vyplývá z webu Českých drah. Dálkové vlaky mohou v místě nabírat zpoždění.

Reklama

Související témata:

Doporučované