Hlavní obsah

Motivace k očkování po světě: milion na účet nebo živá kráva

Foto: Profimedia.cz

Záběr z očkovacího místa ve Washingtonu D.C., kde si lidé mohli po vakcinaci vychutnat pivo zdarma.

Reklama

30. 5. 13:07

Očkování proti nemoci covid-19 se rozběhlo už po celém světě a státy i některé firmy přemýšlejí, jak k vakcinaci motivovat ty, kteří se pro svou dávku nehrnou. A způsobů je, zdá se, celá řada.

Článek

Kaliforňané hrají o miliony dolarů

Americký stát Kalifornie se mezi jedince, kteří se nechají očkovat proti covidu-19, rozhodl rozdělit 116 milionů dolarů, což v přepočtu na koruny činí přibližně 2,5 miliardy. Peníze nabídne prostřednictvím loterie, ve které bude hlavní cenou výhra 1,5 milionu dolarů. Výherců bude 10 očkovaných Kaliforňanů.

Kalifornská akce je dosud nejštědřejší z amerických očkovacích loterií a účastní se jí přibližně 20 milionů tamních obyvatel. Cílem je motivovat zhruba 12 milionů lidí, kteří zatím o očkování nemají zájem. Zúčastnit se může také ten, kdo obdržel i jen jednu dávku vakcíny.

Hlavní výherci by měli být vylosováni v polovině června, již dříve se však někteří šťastlivci dočkají menších finančních odměn. Podobné loterie pro očkované už zavedlo i několik dalších amerických států jako New York, Colorado či Ohio.

O dvaadvacetileté výherkyni z Ohia už ve čtvrtek informoval americký list The New York Times. Abbigail Bugenskeová díky podstoupení vakcinace proti covidu-19 vyhrála jeden milion dolarů. „Zpočátku jsem si myslela, že jde o žert,“ uvedla pro NYT dívka, kterou o výhře telefonicky informoval sám guvernér státu.

Je libo piercing?

V indickém městě Rádžkót se rozhodli pro materiální odměny. Tamní zlatníci spojili své síly a ženám, které se nechají naočkovat, nabízejí zdarma piercingy do nosu. Aby o motivaci nepřišli ani muži, nabízí jim po vakcinaci ruční mixér, informovala asijská agentura ANI.

Pivo i donut výměnou za injekci

Říká se, že láska prochází žaludkem, a podle Spojených států zřejmě i ochota podstoupit očkování. Společnost Krispy Kreme, která prodává koblihy a donuty, například spustila akci pro americké pobočky, díky které každý očkovaný člověk po předložení vakcinačního průkazu obdrží „americkou koblihu“ zdarma.

New Jersey se zase rozhodlo oslovit pivaře a každému nad 21 let nabídlo výměnou za očkování pivo zdarma. Nabídka platí pro každého, kdo obdržel první dávku vakcíny během května a následně se očkovacím průkazem prokáže v některém z podniků, které se do akce zapojily. Stejný přístup zvolil Washington, D.C., kde si lidé pivo mohli vychutnat ihned na místě vakcinace.

Kráva jako thajská odměna

Okres Mae Chaem v provincii Čiang Mai na severu Thajska se své obyvatelstvo rozhodl motivovat k očkování po svém: každý týden až do konce roku chce prostřednictvím tomboly darovat očkovanému šťastlivci živou mladou krávu v hodnotě přibližně 10 000 bahtů, v přepočtu asi 6700 korun.

Kampaň se podle webu CNN setkala s nadšením a začít by měla měsícem červnem. Z původních stovek registrací k očkování se dokonce po oznámení tomboly staly tisíce. Důvodem je i to, že vyhranou krávu lze prodat a získat tak hotovost.

„Tráva za injekci“

Pro nekonvenční řešení se rozhodla americká společnost The Greenhouse of Walled Lake, která provozuje lékárnu s konopím. Ta se totiž rozhodla lidem za očkování poskytnout právě marihuanu.

Od únorového spuštění akce již firma podle svého majitele Jerryho Millena rozdala přes 35 000 jointů zdarma. „Bylo to ohromující,“ uvedl Millen pro web BBC News. „Říkal jsem si, jaký je to dobrý způsob, jak odměnit lidi, kteří podstoupí očkování.“

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované