Hlavní obsah

Mozart ovládl hudební průmysl, v prodeji porazil Beyoncé i Bowieho

Video: Jaroslav Brousil

 

Reklama

14. 12. 2016 12:15

Kompilace k skladatelovu výročí úmrtí je nejprodávanější mezi CD nosiči.

Článek

Hudební byznys, tak jak ho známe z přelomu tisíciletí, je mrtvý. Dokazují to alespoň nová čísla magazínu Billboard, podle kterých je nejprodávanějším interpretem letošního roku na CD Wolfgang Amadeus Mozart a předskočil tak například Beyoncé, Adele nebo Davida Bowieho.

K 225. výročí skladatelova úmrtí vyšla masivní sbírka o rozsahu 200 CD, která v sobě ukrývají 240 hodin hudby. Ve sbírce nechybí žádné z jeho známých děl. Mozart skládal hudbu pomalu od kolébky až do hrobu, bylo tak z čeho vybírat. A cena této kompilace? Více než 500 dolarů, tedy téměř 13 tisíc korun.

„Mozartovy nesmrtelné melodie, ne méně než ty od The Beatles nebo Abby, jsou nějakým způsobem součástí všech našich životů. Tato edice je ideální způsob, jak oslavit 225. výročí od jeho smrti," uvedl Paul Moseley, ředitel vydavatelství Universal Music Group.

Foto: Universal Music Group

Kompilaci 200 CD Mozartovy hudby sestavovalo vydavatelství 18 měsíců.

K úspěchu, kdy se Mozart stal nejprodávanějším interpretem letošního roku, a to přesto, že kompilace byla vydána až 28. října, stačilo pouhých 6 000 kupujících. Vzhledem k rozsáhlosti kompilace se jedná o 1 200 000 prodaných CD.

V dnešní době už není trendy utrácet za klasické CD nosiče. Ti, co zaplatili více než půl tisíce dolarů za Mozartovu kompilaci, museli být jeho nadšenci. Hudba dnes žije spíše digitálním streamingem. A na čem vydělávají umělci? Na stále oblíbenějších vinylových deskách, které jsou dokonce výnosnější než YouTube.

Sdílejte článek

Reklama

Související témata:

Doporučované