Hlavní obsah

Magazín Byznys: Můj sen je přijít s něčím, co zatím v kosmetickém průmyslu není, říká inovátorka, která ženy naučila používat nanomasky

Magazín Byznys Lab s Lilianou Berezkinovou, podnikatelkou a inovátorkou. (Video: Seznam.cz)

5. 11. 15:00

Nadějná studentka, ve 23 letech ředitelka nanotechnologické firmy a dnes podnikatelka a inovátorka, která rozvíjí vlastní poradenský butik. Liliana Berezkinová se cíleně zaměřuje na to, jak chytré nápady nebo unikátní technologie přivést z laboratoře na trh.

Článek

Radí hned několika projektům z různých oborů. Naposledy firmě I&AAT, která na podzim oficiálně představila svůj evakuační župan. Biologicky rozložitelný plášť, který civilisty, třeba hosty v hotelu, dokáže ochránit při požáru. Český vynález už úspěšně prošel protipožárními testy.

Podobně spolupracuje s výrobcem chytré stélky pro analýzu došlapu při chůzi, firmou Miomove, tvůrcem technologie biodynamického světla s nulovým světelným smogem Spectrasol nebo VRgineers, společností, která chce dobýt trh s technologicky nejvyspělejšími soupravami pro virtuální realitu.

Liliana Berezkinová

Vystudovala Vysokou školu finanční a správní.

V letech 2013–2019 byla výkonnou ředitelkou a spolumajitelkou Nanopharmy.

V roce 2019 založila poradenskou společnost Pipette & Chart a působí jako strategická konzultantka inkubátoru ČVUT InQbay.

Spolupracuje s Linkou bezpečí a Rodičovskou linkou.

Liliana Berezkinová se řadu let věnuje kosmetice. Původně byla kosmetickou blogerkou, už ve 23 letech začala řídit společnost Nanopharma. V ní už sice nepůsobí, vášeň pro kosmetické inovace jí ale zůstala.

„Velmi mě těší spolupráce na Českém kaviáru, což považuji za jeden z nejzajímavějších biotechnologických projektů, které se na českém trhu objevily,” popsala Liliana Berezkinová v magazínu Byznys. Zatím malý start-up Český kaviár vsadil na spolupráci s Jihočeskou univerzitou, která dokáže jako jediná vyrobit kaviárový extrakt ze vzácných jeseterů šetrnou metodou. Experti z Fakulty rybářství a ochrany vod ve Vodňanech umějí získat jikry způsobem, při kterém ryba není usmrcena. Dvacet let trvající exkluzivní kontrakt firmě zajistí vzácnou surovinu, univerzitě pak zase zdroj příjmů.

Liliana Berezkinová ve spolupráci s Jiřím Mrkvičkou, ředitelem Českého kaviáru, pomohla na svět kosmetické novince v podobě nanotextilní masky s kaviárovým extraktem. Stejně jako předtím v Nanopharmě. Firma přišla jako první na světě s využitím nanovláken ve výrobě suchých kosmetických masek.

„Vše, co je pionýrské, mě velmi zajímá.“ Hlavním hostem magazínu Byznys Lab byla podnikatelka Liliana Berezkinová. (Video: Seznam.cz)

„Ráda bych ještě vytvořila jeden úplně nový produkt v kosmetice,” říká s úsměvem žena, která před lety smýšlela o byznysu s krásou jako o marnivém oboru, který žene vpřed hlavně marketing. Teď změnila názor. „Kosmetický průmysl je hladový po novinkách, je velmi rychlý a je zvyklý spolupracovat se start-upy.” I proto se v něm inovace prosazují snáze než třeba ve zdravotnictví.

Doporučené