Hlavní obsah

Na D1 je obnovený provoz mezi 65. a 66. km, práce skončily i na Vysočině

Foto: Seznam Zprávy

„Ilustrační foto.“

Reklama

Provoz na D1 mezi 65. a 66. kilometrem, kde silničáři opravovali nedávno rekonstruovaný úsek kvůli nekvalitnímu betonu, je ode dneška plně obnovený.

Článek

ČTK to řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl. Zároveň byly dnes dokončeny práce mezi Koberovicemi na 81. kilometru a Humpolcem na 90. kilometru. Definitivně mají omezení na dálnici D1 kvůli modernizaci skončit 2. října.

Omezení v úseku mezi 65. a 66. kilometrem trvalo od 14. září. Kvalitní beton nebyl na 600 až 800 metrů dlouhém úseku ve směru na Prahu, který byl po rekonstrukci otevřen před rokem. Problémy zjistilo ŘSD zhruba na 130 metrech dálnice, beton by zřejmě nevydržel přes letošní zimu. Podle ředitele úseku kontroly kvality staveb ŘSD Jiřího Hlavatého problém vznikl pravděpodobně kvůli špatnému technologickému postupu. S dodavatelskou firmou Eurovia se ŘSD domluvilo, Eurovia podle mluvčí společnosti Ivety Štočkové zaplatí náklady.

Provoz v opravovaném úseku byl dnes plně obnoven. Na Prahu se podle Rýdla jezdí bez omezení zhruba od 11:00, na Brno pak zhruba od 14:00. Odpoledne o zprovoznění dálnice informoval na twitteru také generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Práce skončily také na Vysočině v úseku mezi Koberovicemi a Humpolcem, na Brno tam řidiči jezdí bez omezení od dnešních 9:00. Na Prahu mají řidiči k dispozici také dva jízdní pruhy, ale je tam omezení na dvou kilometrech v odstavném jízdním pruhu. To dnes skončí kolem 18:00, dodal mluvčí.

Veškerá omezení dopravy související s modernizací D1 mají být podle Rýdla ukončena nejpozději v sobotu 2. října. V úseku mezi kilometry 119 a 134 a mezi 168. a 178. kilometrem jsou nyní přes den také průjezdné oba jízdní pruhy, ale v noci se ještě doprava omezí na jeden jízdní pruh v každém směru.

Opravy D1 mezi Prahou a Brnem komplikovaly provoz na nejvytíženější silnici Česka zhruba osm let. Řidiči často trávili v omezeních na dálnici desítky minut stáním či popojížděním v kolonách. Práce měly být hotovy podle původních plánů už před třemi lety, ale kvůli potížím se stavbou i získáváním povolení se protáhly.

Reklama

Doporučované