Hlavní obsah

Německé sestry vymyslely stolní hru o koronaviru. Prodávají se jí tisíce

Foto: Profimedia.cz

Hlavním cílem hry je nákup potravin pro seniora.

Reklama

22. 12. 2020 17:15

Stolní hru sester Schwaderlappových mohou hrát až čtyři hráči, kteří soutěží o to, kdo nejrychleji nakoupí potraviny pro staršího souseda. Kdo sežene vše, co je na seznamu seniora ukrývajícího se před zrádným virem, vyhrává.

Článek

Když během jarní první vlny pandemie trávily čtyři sestry Schwaderlappovy dlouhé hodiny doma v západoněmeckém Wiesbadenu, nezahálely. Volný čas vyplnily vymýšlením stolní hry o koronaviru, která má v zemi našich západních sousedů našlápnuto stát se hitem. Prodaly se jí už dva tisíce.

Hru nazvanou „Corona - honem na nákup“ mohou hrát až čtyři hráči. Ti sbírají a vzájemně si vyměňují hrací karty. Vítězem je ten, kdo doručí seniorovi jako první všechny položky na nákupním seznamu. Cesta k vítězství ale není jednoduchá, virus útočí a může hráče poslat do karantény. Jindy zase nakupující zjistí, že před ním už vykoupili všechny těstoviny nebo třeba toaletní papír ostatní, kteří si dělali zásoby.

„Základním principem hry je solidarita,“ řekla agentuře Reuters 20letá Sára, jedna z autorek stolní hry. „Každý z hráčů se může rozhodnout, že bude spolupracovat s ostatními… anebo jim ztížit úkol tím, že cestu zablokuje virem.“

Vymýšlením hry se čtyři sestry zabývaly většinu večerů během jarní vlny pandemie, nápady k jejímu vylepšování čerpaly ze zpravodajství o nemoci. „To byl případ s nakupováním si zásob. Viděli jsme také zprávy o balkonových koncertech v Itálii a udělali jsme z toho také jednu hrací kartu,“ doplňuje Rebecca, další ze sester.

Jejich úsilí ocenil i otec rodiny Benedikt Schwaderlapp, který se rozhodl, že by se hra mohla prodávat. Najal proto umělce, aby navrhl design karet, hrací desky i krabice.

Poptávka po hře překonala očekávání, až dosud se jí prodaly přes dva tisíce kusů. Rodina proto musela začít hru prodávat i prostřednictvím hračkářství: „Hra je velice oblíbená a pro naši rodinu byla skutečná výzva v krátkém čase zabalit a odeslat 500 her,“ vysvětlil Schwaderlapp. „Poptávka byla obrovská v celém Německu,“ dodal.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované