Hlavní obsah

Povodí Moravy otevřelo nové přístaviště na Baťově kanále u Starého Města

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Reklama

4. 8. 18:33

Ve středu se otevřelo nové přístaviště Kunovský les na Baťově kanále u Starého Města. Nabídne zázemí pro krátkodobé až střednědobé kotvení rekreačním plavidlům, bude sloužit také jako čekací stání před vplutím do plavební komory.

Článek

Nad plavební komorou vzniklo přístavní molo, na které navazuje horní rejda plavební komory, která byla modernizována. Nové je také plavební značení a osvětlení. Na přístaviště vede chodník, který umožní bezbariérový přístup. „Nové přístaviště bude zajišťovat vyšší komfort i bezpečnost návštěvníků Baťova kanálu. Přístaviště včetně horní rejdy plavební komory je dlouhé 120 metrů,“ uvedl generální ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák. Podle velikosti lodí je k dispozici stání pro deset až 15 lodí. Na přístavišti je také restaurace a sociální zázemí.

Stavba si vyžádala deset milionů korun, zahájena byla loni v listopadu.

Místostarosta Starého Města Martin Zábranský (STAN) uvedl, že investiční akce má velký přínos z hlediska rozvoje cestovního ruchu. Podél kanálu vede cyklostezka, kterou využívají nejen tamní obyvatelé, ale ve velké míře i turisté. „Zájem o plavbu a o využití Baťova kanálu je obrovský,“ uvedl. V rámci Starého Města je několik přístavišť.

Povodí Moravy letos také dokončilo stavbu sítě servisních stání pro služební plavidla, která slouží jednotkám integrovaného záchranného systému. Dvě stání vznikla v Sudoměřicích a Spytihněvi, již dříve ve Vnorovech, Veselí nad Moravou a Uherském Hradišti. Podle Garguláka jsou servisní stání dalším krokem k větší bezpečnosti. Stání mohu případně využít v případě nehod nebo poruch také rekreanti.

Baťův kanál vznikl ve 30. letech 20. století. Původně sloužil nákladní dopravě, vozilo se po něm především uhlí. Částečně vede korytem Moravy a od Otrokovic na Zlínsku do slovenské Skalice je dlouhý 53,8 kilometru. V budoucnu je v plánu trasu prodloužit do Kroměříže na jedné straně a na druhé do Hodonína, čímž by délka kanálu přesáhla 75 kilometrů.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované