Hlavní obsah

PPF má podíl v turecké Temse, jež vyrábí např. autobusy

Foto: Getty Images

Ilustrační snímek.

Reklama

Skupina PPF, vlastník plzeňské strojírenské skupiny Škoda Transportation, získala poloviční podíl v podniku Temsa, hlavním tureckém producentovi autobusů a lehkých nákladních aut.

Článek

Akvizice byla podle plzeňské firmy uzavřena minulý týden. Škoda Transportation teď připravuje obchodní a produktovou strategii vzájemné spolupráce na jednotlivých trzích, řekl dnes ČTK prezident Škody Transportation Petr Brzezina.

Pro plzeňského výrobce tramvají, trolejbusů, vlaků a vozů metra je turecký trh zajímavý. Desítky jeho tramvají tam jezdí ve dvou městech.

„Je to příležitost pro další rozvoj našich moderních a ekologických produktů,“ uvedl Brzezina. Podle webových stránek vyrábí ročně Temsa v závodě v Adaně přes 10.000 autokarů, autobusů a lehkých nákladních vozů. Působí téměř na 70 trzích světa včetně USA, Velké Británie, Francie, SRN a Itálie. Pro sériovou výrobu má připravené dva různé elektrické autobusy.

Flotila 14 škodováckých bateriových tramvají v tureckém městě Eskişehir podle mluvčího Škody Michala Tobrmana najezdila za dva roky dva miliony kilometrů. Hodnota kontraktu, uzavřeného v září 2016, dosáhla tehdy 700 milionů korun. Nízkopodlažní vozy, které pojmou až 276 cestujících, jsou vybavené výkonnými trakčními bateriemi pro jízdu na trasách bez trolejí. „Garanční služby tam zajišťuje stálá servisní skupina našich specialistů, kteří spolupracují s kolegy z tamního dopravního podniku,“ uvedl manažer servisu Škody Transportation Matěj Mottl.

Plně nízkopodlažní škodovácké tramvaje ForCity Classic vozí už šestým rokem cestující v dalším tureckém městě Konya, kam Škoda Transportation dodala 60 tramvají a 12 tramvají s bateriovým pohonem. Kontrakt z roku 2013 za více než 3,4 miliardy korun byl jednou z nejvýznamnějších exportních zakázek skupiny na tramvaje.

„Také díky bateriovým tramvajím je jméno naší společnosti čím dál častěji pozitivně skloňováno mezi tureckými dopravními podniky. Turecký trh kolejových vozidel je předmětem naší dlouhodobé soustavné obchodní činnosti,“ řekl ředitel servisu Radek Elhota. Projekt beztrolejové tramvaje, který připravilo město Konya na trati Alaaddin-Soud, získal ocenění například v soutěži projektů hromadné dopravy Mezinárodního sdružení dopravních podniků.

Reklama

Doporučované